måndag 3 januari 2011

Vardagliga utmaningar

Jaha ja, idag är det tydligen måndag. Sådant har man mindre koll på när man är sjukskriven och går omkring hemma och återhämtar sig. Men idag skulle jag alltså varit på jobbet och gjort lite nytta. Det känns ganska avlägset, om jag skulle gjort ett försök skulle jag förmodligen stupat redan innan jag kom till skrivbordet. Men kollegerna klarar sig nog bra även utan mig på plats!

Dagens stora utmaning är att ta sig ner till tvättstugan. Eller ta sig ner är kanske inte det svåra, det är bra för en opererad person att gå i trappor, så just det är en baggis. Det är det där med att få ner själva tvätten som är grejen. För tänk att en så vardaglig sak som att tvätta lätt blir ett helt projekt, bara på grund av att jag inte får bära så mycket! Livet är ett evigt planerande efter en operation, man får göra saker liksom mindre och oftare istället. Tvätta mindre mängd tvätt och därmed oftare så högen inte växer, exempelvis. Handla mat i mindre omgångar istället för att storhandla, exempelvis.

Nu är det inga större problem, jag har bra folk omkring mig som alltid ställer upp. Och idag är det mamma som bär ner smutstvätten och jag som trycker igång maskinerna. Vi är ett bra team, mamma och jag :)

Bäst just nu: Sov en stund i förmiddags och känner mig riktigt utvilad för tillfället. De flesta timmar på dygnet finns alltid någon sorts trötthet efter allt som har varit, men nu är jag på topp! Typ.

5 kommentarer:

  1. Välkommen hem Emma, skönt att du kan vara hemma igen. Ta det lite lugnt bara och samla krafter.
    Jag är imponerad av dig ska du veta och jag följer dina dagar.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Och så kan man råka upptäcka att det är rätt lite som man egentligen MÅSTE göra. Kan vara vilsamt och skönt att njuta av. Föräldrar och andra hjälpsamma är guld värda.

    SvaraRadera
  3. Isa: Tack, ja jag ska försöka - men du känner ju mig, liiite svårt att ta det lugnt ibland :) Kul att du läser och kommenterar!

    Monica: Det har du absolut rätt i, det mesta kan oftast vänta! Det är de verkligen!

    SvaraRadera
  4. Härligt att ha ett dreamteam. Din mamma verkar vara både praktisk och estet. Behåll henne så länge det går ;-)
    Kram Majken

    SvaraRadera
  5. Majken: Haha, ja min mamma är väldigt bra, jag gillar henne mycket :) Kram

    SvaraRadera