söndag 9 januari 2011

Spelpjäser så långt ögat når!

I mitt förra inlägg skrev jag om spelandets helande kraft. Eller okej, det kanske är att ta i, men jag konstaterade i alla fall att jag kände mig ganska frisk efter gårdagens sällskapsspelande. Av bara farten tänkte jag placera ut en spelpjäs lite här och var i hemmet och på det sättet snabbt bli frisk (har man roligt känner man sig ju automatiskt mer pigg, det vet ju alla!). Tror mamma tyckte det var en bra idé, hon vill nog också att jag ska bli frisk så snart som möjligt - för jag mötte spelpjäser utplacerade av henne på alla möjliga (och framför allt omöjliga) ställen strax efter att det inlägget publicerades...


Bäst just nu: Min mamma är galen på ett roligt sätt. Och eftersom ett skratt sägs förlänga livet kommer jag leva ganska länge, bland annat tack vare henne :)

11 kommentarer:

  1. Haha, bra att vara lite barnslig ibland, fortsätt så!

    Go Emma, go!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hi hi vad kul och vad snyggt. Kram/Britta

    SvaraRadera
  3. Anonym: Ja lite barnslig måste man vara ibland :) Kram

    Britta: Ja det var roligt att gå och leta spelpjäser här i dag, det fanns dessutom fler än de bilder som levererades här :) Kram

    SvaraRadera
  4. Emma, det är de små, små detaljerna som gör det:):). Kul idé ni kom på.

    SvaraRadera
  5. JoDu...

    Ni är allt bra knäppa, på ett trevligt och underhållande sätt!

    Kul grej!
    Sov Gott Nu hela gänget,
    för det tänker jag göra!
    Stig
    i Vittsjö

    SvaraRadera
  6. Haha ja tror nog allt att X antal hästar har lämnat stallet på Narvavägen... Bäst e ju lille Reinfeldt i saltapinnarskolen=)

    SvaraRadera
  7. Ylva: Precis! Och här var det många små detaljer som gjorde det. Mamma är kul hon :)

    Stig: Visst är vi?! :D Hoppas natten var god!

    Oscar: Haha, här är hästarna sällan i stallet vill jag lova! Ja visst passar han bra där?!? Vilket skratt du bjöd på här i morse när jag läste den kommentaren, lille Reinfeldt... klockrent!!

    SvaraRadera
  8. Vill bara säga det: Låt dig tas om hand! Av spelpjäser, galningar och alla som vill.

    SvaraRadera
  9. Monica: Det är ett bra råd, jag följer gärna det :)

    SvaraRadera
  10. Haha! Vad gulligt! Man mår nog bättre av lite galenskap! Krya på dig!

    SvaraRadera
  11. Milda: Visst var det?!? Det tror jag också, man ska inte ta allt så himla allvarligt hela tiden :) Tack!

    SvaraRadera