fredag 28 januari 2011

Lite bättre i dag

Efter en stor portion värktabletter av det mesta jag hade hemma i gårkväll mår jag i dag bättre. Somnade så fort jag la mig ner i sängen någongång vid midnatt, omtöcknad av piller, smärta och trötthet. Kroppen gör fortfarande ordentligt ont, jag har svårt att röra mig - men den där brutala smärtan som fanns i går har avtagit en hel del. Så nu hoppas jag det går åt rätt håll, att jag orkar göra lite saker i dag, även om det inte blir mer än att bara lunka omkring här hemma. Men nu vet ni. Och i dag tänker jag inte vara lika gnällig som i går :)

Bäst just nu: Att man kan gå omkring hemma i sakta fart utan att det gör något, att jag inte behöver vara ute på stan och stressa med alla andra människor - jag kan ta dagen i min takt. Vila ibland, vara i rörelse ibland. Precis vad jag behöver.

2 kommentarer:

  1. Hallå vännen, underbart att det känns lite bättre idag!! Ingen kan tycka att du är gnällig och om så vore, skit i det.
    Jag tycker precis tvärtom, du är urtapper och gör det bästa av situationen hela tiden. Du hittar ju hela tiden något positivt att ta till dig. Hälsosam inställning.
    Verkar också förnuftigt att lunka på och ta saker i din egen takt. Lukta på blommorna, ta en fika, sätt dig med en bok, kolla på utsikten, ät något gott. Förresten, behöver du hjälp att handla?

    Hoppas nu att värken avtar undan för undan så du kan ta en liten mini svängom med Lets dance ikväll.

    Tjingeling tjejen, kärlek till dig!

    SvaraRadera
  2. Isa: Ok, då skiter jag i det! Tack, det är bra att du ser det så. Och ja, jag försöker göra det bästa av situationen eftersom jag tror det blir lättare då, med allt! Och i dag blir det lugnt som sagt, ingen jätteaction direkt. Behöver ingen hjälp nu, fick handlingshjälp av pappa i går så nu är kylskåp och frys fulla :)

    Haha, nja, det blir nog inte så många danser i kväll, men huvudsaken är ju att jag nu kan gå hyfsat normalt :) Kram!

    SvaraRadera