onsdag 5 januari 2011

Söderut mot HV-land

Trettondagsafton alltså... Hur firar man den? Någon som sitter inne med ett tips? Jag gillar ju att fira, som ni kanske vet :)

Idag styr vi bilen neråt landet, idag åker jag med mamma och pappa hem ett tag. Som nyopererad är man ganska handikappad och jag klarar mig helt enkelt inte så bra på egen hand än, därför är det väldigt skönt att umgås med familjen ett tag till och bli lite ompysslad! Har varit nere i Jönköping ganska mycket den senaste tiden för att bli just "operationsompysslad", och jag trivs både hemma hos mamma och pappa (framför allt) och i stan - så inget ont som inte har något gott med sig :)

Hörs när jag kommit ner till sydligare breddgrader!

Bäst just nu: Jag är inget stort fan av vintern som årstid men jag älskar levande ljus - som jag frossar i nu. Alltså är inte vintern så tokig :)

Doftljuset i hallen välkomnar mig hem.

Kivilyktor från Iittala på matbordet.

Bredvid soffan står lyktan - 2009 års jobbjulklapp.

Järnljusstake bredvid tvn.

Och så ytterligare några Kivilyktor på soffbordet.


5 kommentarer:

  1. Kan intyga att värmen stiger frampå kvällen,
    typ bastu.
    Nu drar vi sakta genom Winter Wonderland.

    SvaraRadera
  2. Inger: Haha, ja då känns det inte alls som kall vinter! Det gör vi :)

    SvaraRadera
  3. Yeeehaa! hemma än?? får ta o titta förbi nu i dagarna (som dagarna...när dagarna...dagarna...)

    SvaraRadera
  4. Oscar: Ja nu är jag Jönköpingshemma :)

    SvaraRadera
  5. Härligt med tända ljus, det är så rogivande.
    Sköt om dig vännen!
    Kramar!

    SvaraRadera