fredag 7 januari 2011

Bort med metallskrotet

I dag är det tio dagar sedan jag opererades. Skulle förmodligen inte tänka på det om det inte vore för att dag tio innebär att stygnen ska tas bort. Äntligen slipper jag de fula metallagrafferna - som förvisso sitter i en mycket fin, tät rad - och kan börja resan mot en utseendemässigt mer normal mage! Den här gången har agrafferna inte gjort ont, som de gjorde förra gången, men det blir ändå skönt att bli av med dem, så man kan duscha normalt och slipper vara så himla försiktig så man inte råkar fastna med kläder eller handduk i stygnen och sliter bort dem av bara farten. Nej, i dag - vid halv två i eftermiddag närmare bestämt - väntar befrielse på hög nivå :)

Bäst just nu: Det verkar vara bättre ställt med kroppen i dag, har inte alls så ont att jag behöver befinna mig i vilande ställningar hela dagen. Att det säkert blir vilande ställningar ändå är en annan sak - läsa, titta på tv och sådant är inte lika trevligt om man exempelvis måste stå.

7 kommentarer:

  1. Hej Emma, skönt för dig att bli av med skrotet, du tappre riddare.
    Också bra att du känner dig lite piggare idag, 50 kg/ axel kan inte va någon höjdare. Fortsätt så min vän!
    Inte heller för många Lets dance steg i kväll, tack.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Isa: Ja nu räcker det mes skrot tycker jag! Haha, nej jag ska försöka sitta still och inte börja svänga runt i en vals eller salsa eller något annat :D

    SvaraRadera
  3. Äsch, menar ju MED skrot...

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!

    Hemkommen från Egypten med halsont och en outhärdlig trötthet... tänker på dig som ska ta bort stygnen om 20 minuter.
    Jädra bra idé att du började blogga!! Tror att det är ett bra sätt för dig att få ut tankar och funderingar. Och feed-back får du ju också :-)!

    kramar Bitte

    SvaraRadera
  5. raring!! skönt att stygnen åker idag! jag är så imponerad av dig att jag bara kan säga HURRA för världens bästa emma!!!! Ett hurra om dagen gör kroppen glad:) och är man världsbäst så är det minst ett hurra som gäller:)
    Hur länge blir du i jönkan? himla bra att ha sånna underbara föräldrar som du har, som tar så väl hand om dig! Dom får också ett hurra:)

    En stor bamsekram fylld med kärlek från linda och ellie

    SvaraRadera
  6. Vad bra...inget mer Frankensteinande nu...det räcker så här tycker jag.
    Och jag har två vänner som har peruk på heltid och det funkar hur bra som helst. Båda sportar och badar och har sig, så det ska nog funka finemang för dig med.
    Jag röstar på blond paige kanske, eller varför inte lite längre när du ändå har chansen :-) så att du kan ha fina, långa flätor eller nåt?!
    Storkramen,
    T

    SvaraRadera
  7. Bitte: Hoppas ni haft det riktigt skönt, trist att komma tillbaka och vara risig bara! Ja jag tror också det är bra, det är skönt att få ur sig lite saker då och då :) Kram!

    Linda: Hurra för dig också, du är bra på att peppa du! Mamma och pappa hälsar tillbaka med ett hurra dem med :) Vet inte hur länge jag kommer vara kvar här, blir en, två veckor kanske - får se. Kärlekskramar tillbaka till dig och Ellie :)

    Therese: Haha, nej nu får det vara slut med monsterfasonerna! Jag tror också det kommer funka fint, jag ska bara hitta en jag trivs med. Kommer nog satsa på lite längd så det går att göra lite olika frisyrer, långa flätor är ju superfint :) Storkramen tillbaka!

    SvaraRadera