fredag 21 januari 2011

Snart ska jag leka, minsann...

Jag har kommit på att det inte bara varit stora sjukhusveckan denna vecka. Det har också varit, är också, något mycket roligare: stora träffa vännerveckan! I onsdags var det Linda med toksöta dottern Ellie, i morgon är det Karin med toksött barn i magen (klart ungen är söt, det vet jag i förväg!) och i dag var det Jessica och Erik med toksöta sonen Vilmer. Alla dessa vänner och deras barn är ju den bästa medicinen, omöjligt att inte må bra efter umgänge med nära och kära!

Det blev en heldag hos Vilmer, åtta månader, och hans föräldrar. Vi har ätit god lunch och god efterrätt, pratat, haft roligt åt och med den lille sötnosen. Det finns bara en sak som stör mig när jag är med barn likt Vilmer: att jag inte kan leka med (sätta mig ner på golvet) eller lyfta, hålla dessa guldklimpar! Bebisar väger för mycket för en nyopererad person som dessutom inte får böja sig hur som helst. Försöka sätta sig ner på golvet för att hamna på samma nivå som ett barn är ett helt företag, skulle jag lyckas komma ner i sittande ställning skulle det ta så lång tid att vilket barn som helst skulle tröttnat innan jag var klar. Men om några månader, när jag får lyfta mer än två kilo, när jag får böja mig ner, när jag inte behöver undvika barn och vuxna som är sjuka - då ska jag leka med alla bebisar jag känner, vare sig de vill det eller inte! Och jag ska bära alla bebisar jag känner, vare sig de vill det eller inte! Så det så.

Jag ser till att spisen står på sin plats, ok? 

Hallå, var är maten?!? Jag sitter här redo i min stol!

Hm, här var det något spännande... Emmas fingrar ser intressanta ut, undrar om det går att äta dem i väntan på maten...

 ... jag testar!

Mammas famn är bra den! Och skedar är gott...

... för att inte tala om hammaren till bultbrädan!

De stora äter fruktsallad till efterrätt.

När pappa leker hiss är det väldigt roligt!

Även hos mamma är det kul, även om det är min fot som är det roliga i sammanhanget!

Det är ganska roligt att hålla Emma i händerna också, faktiskt. Och hon verkar ju helt klart tycka att det är jättekul!

Bäst just nu: Jag återanvänder en gammal goding: Vänner.

9 kommentarer:

  1. Emma, vilken fighter du är. Med denna inställning som du har kommer du att fixa detta. Är imponerad.
    Varma tankar och böner går din väg.
    Kram Ylva

    SvaraRadera
  2. Ylva: Tack för stödet! Ja jag tror också jag kommer fixa det :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Emma, fortsätt med medicinen, träffa vänner, den är hälsosam. Lek främjar helt klart utvecklingen, vill tro den främjar hälsan också, så fortsätt med både barn och vuxenlek!!!
    Jag gläds med allt som du gläds åt. Gillar ett uttryck som någon skrev i kommentarerna att du är helt och hållet hållen, eller något i den stilen.
    Det är det vi ber om varje dag.
    Sov gott och vakna med förnyade krafter.

    Super, duperkramar/ mamma

    SvaraRadera
  4. Inger: Bra, då kommer jag helt klart fortsätta! Leka är bra, på alla sätt :) Det är skönt att du gläds åt det, du och pappa vet ju, mer än några andra, hur lättroad jag är och hur mycket jag tycker är kul! Sov gott själv(a), kramkram!

    SvaraRadera
  5. Vilmer, Jessica och Erik22 januari 2011 kl. 17:08

    Kul att du kom och hälsade på idag! Jag ser fram emot om några månader när vi kan busa ordentligt :-)

    Kram Vilmer

    SvaraRadera
  6. ... eller ja, om man ska vara petig så var det ju igår, men sak samma! Kul att du kom iallafall :-)

    SvaraRadera
  7. Att kunna leka, att orka glädjas, att orka umgås. Det är livet. Emma, du är drabbad, men jag är så glad över att du ser allt du har. Barnet buret, bär den vuxne, sa någon klok själavårdare en gång. Antagligen har du burits av älskade föräldrar så mycket och så ordentligt, att du nu som vuxen är buren av den nåden och kärleken. Håll ut, din tid är och den kommer.
    Kram Majken

    SvaraRadera
  8. Vilmer: Det var väldigt roligt att hälsa på dig och dina föräldrar! Det ska vi sannerligen, jag vill dessutom leka med den där krokodilen som äter upp djur och människor ;) Kram

    SvaraRadera
  9. Majken: Ja mamma och pappa har alltid varit där och gjort ett kalasbra jobb :) Och livet är bra när man har massor med härliga människor, små som stora, att umgås med! Kram

    SvaraRadera