måndag 3 januari 2011

Firardags

För en vecka sedan var det dagen före min operation. Så här dags hade jag en mindre kul kul vecka framför mig - och det har vi firat idag. Att den tråkiga veckan har gått alltså. Efter några ärenden på stan kom pappa i eftermiddags hem med storslaget fika, bara för att fira att ett par jobbiga dagar ligger bakom! Ja kära vänner där ute, det finns alltid en anledning att fira :)

Firardags med en supergod Budapestrulle!

Klart man blir glad när man fikar!

Bäst just nu: Utöver det där med att fika; värktabletter. Bra uppfinningar!

11 kommentarer:

  1. God fortsättning Emma på det nya året! Härligt att se och läsa att du har kommit hem och firat detta med sånt gott fika : ) Förstår att du längtat till din säng, så fiiiiin ... Ha det bäst nu! Stor kram Bea

    SvaraRadera
  2. Grattis! Till att ha klarat av denna vecka du nu har bakom dig! Glad att du är hemma igen!!! KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Bea: Detsamma! Ja det är verkligen värt att fira, känns skööönt! Visst är den, man sover som en prinsessa i den, typ :D Kram

    Susanne: Tack, känns som en stor seger!! Kram

    SvaraRadera
  4. Ja du Emma, nu har du klarat av en svår vecka. Tapper o duktig är du men det är klart att även den tuffaste måste få pusta ibland. Hoppas nu att krafterna återkommer mer o mer så att du kan åka till Jönköping och hämta mer kraft. Nu ska jag springa ut med Mrris, det har varit så halt här ner så promenaderna har inte varit långa men nu har det kommit ett snötäcke så Morris o jag får sträcka ut våra rasben. Ha det så bra, kram

    SvaraRadera
  5. Du, det var lite bättre upp än bullar. Grattis. Tänkte i går när jag läste att du varit i tvättstugan - egentligen är det helt fantastiskt. En vecka efter en stor operation är du i tvättstugan!!!!!! Allt gott Emma. / Birgitta

    SvaraRadera
  6. Jag håller med om att det är viktigt att fira! Det finns alltid anledningar till det. Tänkte att man kanske skulle dra till med ett julplundringskalas nästa vecka. Fira att julen är slut, om den nu inte varar till påska. Vi ska hur som helst få hem en ny soffa, så det måste verkligen städas. Och varför då inte plundra och fira samtidigt. Kommer du ihåg julplundringskalas anno 1982/3? Kollade i fotoalbum från den tiden och såg oss två i plyschkänningar och mammas hemmagjorda partyhattar. Såg mkt festligt ut! Det är alldeles för sällan jag bär hatt på party! Kanske en plundrarhatt nästa vecka? Ska vi fira på varsitt håll, men samtidigt? Kram

    SvaraRadera
  7. Kom på att det nog heter julgransplundring och inte bara julplundring... jobbigt om allt julpyssel och dekoration ryker bara för att det ska plundras!

    SvaraRadera
  8. Jaha, du Emma. Det är sant att det finns en massa bra anledningar att fira. Ibland är det de små sakerna - som att jag, Göran, har vänster hand att kunna skriva med efter en handledsfraktur på höger handled - och ibland är det de stora sakerna - som att människor får möta Gud på olika sätt, som Dagen skrev om idag.
    Emma! Vi önskar dej en bra tid framöver! Monica och Göran

    SvaraRadera
  9. Britta: Jag hämtar kraft för varje dag känns det som, så det går framåt! Kram

    Birgitta: Haha, du dina bullar är inte så tokiga de heller! Ja det är häftigt att man ändå kan repa sig så pass snabbt, det gillar jag :D Kram

    Sofia: Det är en mycket bra idé! Kanske köra både julgransplundring OCH julplundring, två festligheter - kan det bli bättre?! :D Hahaha, det låter som höjdarbilder, så himla roligt! Ja varför bär man inte hatt oftare?? Det är ju snyggt med hatt! Vi får börja med plundrarhatt nästa vecka, som en start :) Kram!

    Monicka & Göran: Så är det ju, och jag tror man ska fira de små sakerna så ofta som möjligt, det vardagliga livet blir så mycket roligare då! Hoppas den skadade handleden mår bättre snart :) Kram

    SvaraRadera
  10. Mmmm, den såg fin ut den där budapestrullen! Längtar tills vi ses för lite fika med! Kram

    SvaraRadera
  11. Karin: Ja det längtar jag också efter! Vi satsar om typ en och en halv vecka typ tycker jag, då är det hög tid :) Kramkram!

    SvaraRadera