fredag 18 mars 2011

Trött på smärta... men inte på firande!

Jag börjar verkligen tröttna på att ha ont. Fötterna värker enormt, det är svårt att vara uppe och gå. Jättetypiskt, i kväll kommer lillebror Oscar och svägerska Lina och vi hade tänkt gå på bio, se Hur många lingon finns det i världen?, tycker den verkar supercharmig! Men jag har svårt att tro att jag ens klarar mig ner till tunnelbanan. För även om man under en film sitter helt still i en skön fåtölj ska man också ta sig både dit och hem, man ska stå och vänta i en kö för att få ut sina biljetter eller för att den där biljettkontrollanten ska riva ens biljett, man ska gå och leta reda på rätt rad och rätt stol. Jag var nog lite för optimistisk när jag sa ja till deras roliga idé när vi pratade om det i går. Det är så när man vill agera som en helt normal människa, som orkar göra saker! Men men, ska vila några timmar nu, så får vi se hur det går, om orken kommer tillbaka.

Förfirandet fortsätter, i dag har jag blivit firad av mor och far. Fick god frukost med te, äggsmörgåsar och apelsinjuice och sedan tog jag med nästan barnslig glädje mig an den fina paketskörden. Har haft en alldeles fantastisk för-födelsedag i dag! Fått ett paket på posten också (brevbärarna visar verkligen upp sin trevligaste sida nu i fråga om att leverera paket i brevinkastet - två dagar med två tjocka paket!), men jag ska ha lite is i magen och vänta med att öppna det på min riktiga födelsedag.

Åhh så fint man firas! Det är kul att fira födelsedag dagen innan den egentligen inträffar.

Här sitter jag och ser inte klok ut! Man skulle kunna tro att jag inte har någon som helst modekoll med min rödrutiga morgonrock och rosablommiga "nattmössa". Men jo, jag fattar att det är helgalet. Orkar bara inte bry mig så där hysteriskt mycket på morgonkvisten. Och om jag har roligt åt att jag ser lite knäpp ut måste ju ni också få ha lite kul, även om det sker på min bekostnad! Jag ska försöka se lite snyggare ut i morgon, det är ett löfte.


Nu har mamma och pappa gett sig av ner till en konsert i Norrköping, genom snökaoset. Här har det snöat drygt två timmar än så länge och det känns helt meningslöst. Inte ens folk som gillar snö kan ju tycka att det här är kul - i morgon blir det ju ett par plusgrader igen och snön kommer försvinna! Vad var då meningen? Nej, det räcker nu, säger jag till vädergudarna. Vi är klara med vintern, okej?

Kung Bore borde skämmas! Hur kul ser det ut på balkongen nu, när alla blommor och fjädrar måste stå inomhus, va? Jag säger det igen: SKÄMS PÅ DIG!


Nu ska jag sätta mig i soffan, vila tunga fötter och läsa en bok. Ha en bra fredag där ute :)

Bäst just nu: Att vara inomhus i värmen. Det får blåsa och yra hur mycket det vill där ute, jag triv bra här, under min korkek... förlåt, i min soffa menar jag...

6 kommentarer:

  1. Hej jag förstår att du längtar ut till det normala livet, orka gå ut och bla besöka bio. MEN kroppen säger till dig "ta det lungt" Jag är i krig med alla stygga celler och det tar på krafterna. Vi ska vinna kriget o då ska vi göra allt det roliga i livet. Just nu måste jag ibland vila och akta mig för främmande baciller som yr runt, för de vill jag inte möta just nu"
    Så tror jag att din lilla kropp vill säga åt dig. Hälsa Oskar o Lina. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Britta: Jo jag vet, du har rätt, jag måste ta det lite lugnt och inte låtsas att jag är i normalläge! Det är bara lite svårt ibland... Det ska jag göra, kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Emma!Ja, visst vardet onödigt med snö. Alldeles kollosalt onödigt. Sitter också i soffa. En film på tv som jag inte ser på egentligen. Det blir nog sova istället. Ska ju på kalas i morgon. Önskar att du ska få en fin dag.Hela dagen Utan värk och trötthet. Kram. Birgitta

    SvaraRadera
  4. Birgitta: Verkligen, nu får det räcka! Ja visst blir det trevligt med kalas, det ser vi fram emot :) Kram!

    SvaraRadera
  5. HIPP HIPP HURRA ! Emma fyller år ida! Lisa önskar dig en smärtfri glädjens dag , för det är du så himla mycke' värd!! (kram te' mamma me')

    SvaraRadera
  6. Lisa: Tack snälla du! Jag är än så länge ganska smärtfri och väldigt glad, så det har börjat mycket bra :D Kram!

    SvaraRadera