söndag 27 mars 2011

Problem med sömn och mördare

Sommartid. Jag brukar tycka det är synd att bli snuvad på en timmes sömn men man kan ju inte komma i från att själva ordet sommartid låter väldigt härligt!

I går skrev jag om hur fantastiskt jag sover med sömntablett och smärtstillande i kroppen. Ändå lät jag bli att ta det förstnämnda natten till i dag. Ibland blir jag nämligen lite rädd att jag ska bli beroende, trots att just den sorten jag har inte är beroendeframkallande. Men med tanke på hur uselt jag sov i natt känns det som jag ändå gjort mig beroende av dessa sömnräddare, och det känns inte alls bra. Från början var det meningen att jag bara skulle ta dem i samband med cellgiftsomgångarna men just denna gång har jag haft för ont nästan varenda kväll för att lita på att jag kan sova gott utan sömntabletter. Får se hur jag gör i natt. Med tanke på hur lite jag sov den gångna natten borde jag vara trött och falla ihop av ren utmattning i kväll men jag känner mig inte det minsta trött än i alla fall.

Men seg har jag varit hela dagen. Eller kanske snarare lat. Inte gått ut och gått, motion får jag ägna mig åt i morgon i stället. I dag har det varit väldigt mycket bokläsning, är inne i en mycket spännande deckare. Jag älskar att bli så uppslukad av en bok att jag knappt kan lägga den i från mig! Att allt annat, som att laga mat, kommer som ett störande moment tyder på att en bok är bra. Men nu har jag suttit så länge i soffan att jag var tvungen att röra lite på mig, ta en sväng runt om i lägenheten - för att sedan sätta mig vid datorn.

Så nej, i dag händer det inte mycket. I morgon ska jag vara mer aktiv som sagt, ska försöka orka med en liten runda på stan och innan dess är det sjukhusdags igen. Nya blodprover ska tas för att se om jag kan cellgiftsbehandlas på tisdag, plus att jag ska få svar på vad de där förändringarna i levern egentligen är för något. Det är spännande. Nästan lika spännande som att få reda på vilka mördarna är i deckaren. Jag har inte ens några misstankar än men är väldigt nyfiken. Ska nog återvända till soffan nu...

Bäst just nu: Brittiska poliser fikar väldigt mycket, i alla fall i den här boken. De bjuds på te i varenda hem de kommer till för att "ställa några frågor". Nu har klockan slagit fikadags även för mig, ska också bjuda mig själv på lite te minsann!

9 kommentarer:

  1. First! =) haha

    Tjo syster! hoppas du får sova bättre inatt, kanske läge att knapra tabletter lite till... Nästa vecka blir d party - Emma kommer till skogen! Då får vi ta o se till att d blir lite häng o LOST!

    Ses o lycka till imorgon och tisdag!

    SvaraRadera
  2. Hej! Ligger här hemma och är sjuk....magen har gjort lite uppror idag. Fy och blä!!
    Så...inatt om du är vaken....så kan vi ju tänka lite på varandra...eftersom jag nog också ligger och vider mig! Då kanke det känns lite bättre, vi är iallafall två!

    Kram Emma!

    SvaraRadera
  3. Emma, jag tror inte du kommer att bli beroende av de där "sov-tabletterna". Inte så länge du går på läkarkontroll. Så ta du en i kväll så att du sover. Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en GOD NATT och en BRA DAG IMORGON.
    Don´t give up. Keep on going!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. SOV GOTT kära du! Tänker på dig i morgon!
    KRAMAR !

    SvaraRadera
  6. Oscar: Bra jobbat :)
    Jag ska faktiskt, helt vågat, köra utan sömntabletter denna gång också. Funkar det inte får det bli tabletter nästa natt, då ger jag upp mitt försök att sova utan. Haha, ja nyss var det säsongsavslutning för en av mina favoritserier, The Walking Dead, så nu behöver jag kanske något nytt mystiskt att titta på :)
    Tack du och kram!

    Karin: Usch då, det låter verkligen inte kul! Jag ska absolut tänka på dig, så stöttar vi varandra på det sättet :) Kram!

    Birgitta: Jag hoppas du har rätt, men jag ska kolla upp det där lite extra hos läkaren i morgon för säkerhetsskull. Kram!

    Ylva: Tack så mycket! Ja jag kämpar på :) Kram!

    Isa: Tack och kram :)

    SvaraRadera
  7. kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam :)

    SvaraRadera
  8. Var på blixtvisit hos päronen i Jönköping i lördags. Hela vår familj läser din blogg! Mamma o pappa sa att de tycker du är enastående! Du skriver så bra och inte minst är du så duktig och tapper som kämpar på och ser positiva saker mitt i allt det onda. Så via mig ville de skicka en varm hälsning till dig.
    Kram från oss alla!
    Linda Kjellman

    SvaraRadera
  9. Linda: Taaaaaaaaaaaaaaack! Och väldigt mycket kram tillbaka förstås :)

    Linda K: Vad trevligt med besök! Ska ner nu på onsdag :) Vad roligt att ni läser, tack snälla för de fina orden, hälsa dem så mycket vid tillfälle! Jättekram till er alla :)

    SvaraRadera