onsdag 2 mars 2011

Nytt buckligt, repigt kylskåp - men fint fikasällskap

I dag inträffade stora kylskåpsdagen. Lycka, tänkte jag när kylskåpsmännen ringde på dörren och meddelade att de skulle leverera ett nytt kylskåp. Olycka, tänkte jag när kylskåpsmännen förklarade att jag borde ha ett nytt skåp, det var nämligen buckligt och repigt. Vad trött man blir! Nu räcker det tycker jag, jag orkar inte med mer strul med kylskåp eller pengar eller något annat!

Det nya skåpet sattes dock på plats, fram till det ännu mer nya kommer. När det nu blir. En av kylskåpsmännen sa:
- Jag skickar ett meddelande till Elgiganten nu när vi går, om fem minuter kan du ringa till dem och boka en ny tid för din nya leverans.
Fem minuter senare ringde jag Elgiganten.
- Nej, du kan inte ringa oss och boka tid - vi ringer dig och bokar tid!
Eh, jaha?

Köket ser nu lätt kaosartat ut, det är liksom ingen idé att göra i orgning sladdar och sådant eftersom det snart kommer nya kylskåpsmän, med nytt kylskåp. Eftersom alla kylskåpsdörrar från början är högerhängda, har gångjärn på sin högra sida alltså, och jag behöver en vänsterhängd dörr känns mitt reservskåp helt bakvänt nu. Lika lite idé som det är för mig att städa, lika lite idé var det för kylskåpsmännen att hänga om dörren eftersom skåpet snart ska bort. Alltså lever jag lite åt fel håll just nu känns det som :)


Eftermiddagen var roligare, träffade vännerna Jessica och Erik och världens sötaste Vilmer för en fika. En dos fikabjudande vänner och småbarn är en riktig glädjekick!

Mamma Jessica har haft den goda smaken att klä Vilmer i den fina färgkombinationen grönt och vitt. Heja Hammarby säger vi!

Vilmer är inte det första barn, och säkert inte det sista, som gillar att leka med mitt kamerafodral.

Vilmer äter majs. Alternativt lägger majs innanför tenniströjan. Alternativt lägger/slänger/tappar majs på golvet.

Här verkar Vilmer se något mer eller mindre spännande. Ibland skulle man vara så där liten igen, och roas av små saker, hitta spännande saker i något vi vuxna tycker är totalt ospännande!


Jag fortsätter glädjekicka denna kväll. Fick en fin burk med supergod polkagrisfudge som är magiska, helt enormt goda! Och burken, med sina cup cakes på lock och burk, inbjuder till att bli en riktig godislåda inom en inte så avlägsen framtid - tyvärr lär all den goda fudgen snart ligga i min mage i stället för i burken, men jag försöker dra ut på godsakerna så länge jag kan...

Rosarandig polkagrisfudge i fin burk. Mums!


Bäst just nu: Ny guldmedalj, denna gång i sprintstafetten, till Sverige! Tack Charlotte Kalla och Ida Ingemarsdotter för spänningen!

7 kommentarer:

  1. Skönt att du fick en glädjekick idag genom att träffa vänner och en liten söting till kille. Det är den bästa medicin du kan få och det kan du verkligen behöva efter allt extra strul med FK och därtill ett skadat kyl/frys skåp.
    Jag önskar dig massor av positiva kickar som lyfter och stärker, helst en dos om dagen.
    Jättefin burk med trevligt innehåll!

    Massor av styrkekramar och en god natt!
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Men så tröttsamt! Med allt extra strul alltså. Sådant där som man vill bara ska funka, typ att man får ett nytt kylskåp om man köper ett nytt kylskåp och att Försäkringskassan tar hand om administrationen kring sjukskrivningen när man är sjukskriven. Det ska funka på första försöket, tycker jag. Man blir ju alldeles matt av allt krångel. Och du är ju lite matt ändå.

    Min egen frustration just nu handlar mest om ett grupparbete som knakar i fogarna. Just knakandet är lärorikt på ett sätt, men det är ack så plågsamt medan det pågår. Dock ser jag ett slut om mindre än en vecka. Och så SJ då, mitt ständiga problem. De gör det sannerligen inte enkelt för sina kunder! Men det är säkert inte heller varken enkelt eller kul att jobba på SJ. Det försöker jag tänka på ibland.

    Ja, ja, det och detta, som man säger. Jag kikar in ikväll igen och ser hur det har gått med den här dagen! Kram!

    SvaraRadera
  3. Inger: Ja jag behöver de där glädjekickarna, det har varit - och är! - alldeles för mycket strul med annat nu. Ja burken var väldigt trevlig :) Kram

    Monica: Men eller hur, det är helt klart för mycket nu och jag tycker att jag sitter i telefon och bråkar hela dagarna!
    Ja de frustrationerna låter inte heller kul. Varför kan inte saker bara flyta på helt smärtfritt?!? Både Försäkringskasseärende och tåg, kylskåpsleveranser och grupparbeten?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Du ringer kylskåpsstället- fel
    Dom ska ringa dig- rätt...hm...märkligt!
    Hoppas att det ordnar sig illa kvickt.
    Ha det bra, bästaste tjejen,

    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Isa: Ja det verkar ju ganska galet... Vi får väl se när de behagar dyka upp här! Kram

    SvaraRadera
  6. Det kan man Kalla valla...
    Stig
    i Vittsjö

    SvaraRadera
  7. Stig: Haha, helt sant :)

    SvaraRadera