lördag 5 mars 2011

En liten paus

Nä vet ni vad, i dag tar jag i princip en liten paus från bloggandet, jag behöver bloggsemester en dag! Det händer ingenting av stort värde att rapportera om, men jag mår bra, läser spännande bok och kollar på tv. Det mest galna jag gjort i dag är att dricka en mugg uppiggande te lite för sent på eftermiddagen - det kan störa nattens sömn. Men då må det vara hänt, man måste leva lite farligt ibland...

Mer har jag inte att säga! Ha en trevlig kväll :)

Bäst just nu: Att fångas av en bra bok. Just nu läser jag under cover-polisen Jay Dobins sanna En mot hundra. Jag infiltrerade Hells Angels. Översättningen är ganska dålig men med tanke på hur fascinerande storyn är förlåter jag det stundtals felaktiga språket. Ska nog sätta mig i soffan och läsa lite till nu...

9 kommentarer:

  1. Hej Emma!
    Jag beundrar dig som orkat skriva varje dag. Unnar dig lite ledigt.
    Kram evalena

    SvaraRadera
  2. Det gör du rätt i! Jag hoppas att du njuter av ledigheten.

    SvaraRadera
  3. Imorgon, söndag, vinner någon av Di Svenske 5-milen...
    Bara så Du vet..

    SvaraRadera
  4. Evalena: Tack, ja då passar jag på att vara lite ledig nu, tar nya tag i morgon igen :) Kram!

    Gunnar: Det gör jag! Det är förvisso väldigt roligt att blogga, men ibland behöver man göra något annat också :)

    Stig: Åh vad bra, jag litar på dig nu! Vill gärna att vi avslutar på ett snyggt sätt - och då finns det ju verkligen något att blogga om :D

    SvaraRadera
  5. JAG BARA SÄGER: HVblå, HVblå, HVblå!
    Spänning in i det sista, vinner med ett enda mål sekunder innan matchen mot Södertälje är slut, vinner hela serien med ett enda mål! Snacka om spänning.
    Kvartsfinalen lär inte bli så spännande, AIK har nog inte chans att rubba mästarna, men sedan kan det bli svettigare.
    Stackars MoDo, vad ska Foppa tänka?
    Tur Emma att vi håller på rätt hockeylag!
    Tveksam om Stig har rätt när det gäller femmilen, eller har Petter blivit sjuk? Nej det blir nog ett nytt silver, tror jag.
    Vi sover på det .....
    Kram
    pappa

    SvaraRadera
  6. En bok är alltid rätt! Själv tog jag också den avrundningen på lördagen. Det var såååå fantastiskt! Har hunnit läsa alldeles för få böcker på sistone. Oj, vad jag njöt. Du också hoppas jag! Kram!

    SvaraRadera
  7. Haha hoppas att du kunde sova i natt, trots att du hoppade över skacklarna
    igår och drack starkt te. Som du säger, ibland måste man våga lite.
    En liten bloggpaus, ja det gjorde du rätt i! Själv tar jag ingen paus utan jag vill önska dig den bästa av söndagar.
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  8. Å det låter härligt med en god bok! Hoppas att du får ett skönt blogg break!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Staffan: Jag bara håller med dig! Grymt bra avslutning, den gillar vi skarpt :) Nej AIK ska vi helt klart kunna ta ganska enkelt tycker jag, sedan kommer nagelbitarmatcherna... Synd att ni hade fel både Stig och du, det blev inte så många svenska medaljer i dag tyvärr... :( Det blev dock ett bra VM ändå! Kram

    Monica: Ja böcker är vekligen njutningsfullt! Det är en av få saker som är bra med att vara sjukskriven, man hinner läsa väldigt mycket böcker :) Kram

    Isa: Det gick! Tog lite längre tid att somna än vanligt, men sedan gick det bra! Tack, ja nu är det slut på pausen, nu är jag tillbaka! Kram

    Sofia: Det var en skön break och sköna lässtunder! Kram

    SvaraRadera