måndag 14 mars 2011

Lycka på posten

Jag återupprepar ett ord jag började en bloggpost med för några dagar sedan: SEGER! I dag har jag nämligen lyckats ta mig utanför min ytterdörr! Jag vet fortfarande inte hur det gick till, men i dag lyckades mamma och jag ta oss till Ica Maxi!

Titta precis ovanför mitt huvud! Jag är strax framme vid målet!


Det var ett äventyr, jag var hur trött som helst. Jag vet inte varifrån orken kom men jag ville verkligen ut i friska luften, göra något fullständigt normalt - som att handla mat. Men oj vad det tog på krafterna, var helt slut när jag kom hem. Och visst fick vi ta en och annan paus mellan varven. Mamma var orolig att jag skulle falla ihop och att hon skulle behöva bära hem mig och i ärlighetens namn visste jag inte om jag verkligen skulle orka. Det var på mycket skakiga ben promenaden förflöt, det var på en framåtböjd kropp vilandes på rullbandens handtag som jag tog mig framåt. Självklart hade mamma kunnat handla själv, men som sagt - jag ville ut och i väg!

I samma hus som Ica Maxi ligger även en Interflorabutik. Jag gillar ju blommor och var självklart tvungen att stanna till och kolla in all blomsterprakt. Blommor är vårkänslor!


En av de spännande sakerna med att gå i väg och handla var att hämta ut ett paket på posten. Har haft en avi liggande ett par dagar men inte orkat gå och hämta ut den hemliga försändelsen. Visste inte alls vad det var, vem det var ifrån men när vi kom hem blev jag faktiskt så rörd att jag fick fuktiga ögon (och mamma grät av glädje). Jag blir så obeskrivligt glad när folk tänker på mig på olika sätt och paketet som värmde mitt hjärta kom denna gång från vännerna Susanne och Andreas och deras två döttrar. Vi har inte så jättemycket kontakt till vardags men jag vet att min blogg läses och att de skickat all styrka de kunnat! Människor som på något sätt bryr sig - skickar en hälsning, hjälper till när ens egen styrka är borta, stöttar... - det är kärlek som lyfter mig över all smärta! Ja, jag har ont och det är väldigt tufft ibland, men tack vare människor i min närhet tar jag mig igenom det tunga. Så tack Susanne & co för era tankar, och tack alla ni där ute :)

Kärlek på paket! Fin disktrasa - vilket alla som läser min blogg noga vet att jag gillar - och små godsaker. Det är ren lycka för en sjukling det :)

Precis vad jag behöver! Anti tröttpiller och styrkepiller - vad mer kan man begära?!?

Choklad med Anna Book-vibbar...

... sötaste råttan som säger hej...

... och tårta på burk som är bra för figuren! Fantastiskt!


Efter äventyret på Ica Maxi var mamma och jag tvungna att belöna oss en smula, fira att vi (eller jag snarare) klarat av att vara ute. Det blev fika med panna fragola, en italiensk jordgubbsdessert, signerad Glen Strömberg. Måndagsmys de lux!

Herr Strömberg bjuder på italiensk godsak till två personer som i dag faktiskt lyckades ta sig utanför ytterdörren! 


Nu är det en lugn kväll. I går började skallen göra ont igen, än så länge inte lika ont som förra gången tack och lov, men jag har svårt att ligga ner i en soffa eller på en kudde eftersom cellgiftsmonstren då protesterar våldsamt. Tur att jag har de färgglada styrkepillren att stoppa i mig :)

Bäst just nu: Fina människor som skänker glädje!

14 kommentarer:

  1. Emma, tårarna trillar ner för mina kinder när jag förstår hur du kämpar. Om jag ändå kunde hjälpa dig! Det enda jag, just nu, kan göra är att skicka lite dagliga hälsningar så att du vet att jag tänker på dig. Jag vill att du ska bli smärtfri och få lite mer kraft. Som så många andra kvällar så önskar jag dig en GOD NATT och hoppas att du ska må lite bättre i morgon.
    Bästaste kramarna vännen!

    SvaraRadera
  2. Men vilken fantastisk present och överraskning! Gläds med dig!

    SvaraRadera
  3. Emma,
    stackars dig vad tufft du har det. Monstren måste lämna dig nu. Så jobbigt med denna huvudvärk (tycker det är hemskt med vanlig huvudvärk, och förstår att detta är mycket värre). Önskar dig nu smärtfria dagar framöver.

    På jobbet är det mesta ungefär som vanligt.
    Marknad startar varje morgon med en Kickoff kl 09.00 där vi rapporterar läget. I morse var det både positivt och negativt (vi hoppas snart det bara ska vara positivt). Sedan jobbade jag med Excelfiler, PowerPointpresentation mm. Avbrott för fika ca 09.30 i det orangea fikahörnet. Där var alldeles fullt med folk. Många var kaffesugna idag. Sedam fortsatte filandet med filerna (skönt att slippa allt "filande" från byggarna som vi hade vid Telefonplan). Ca 12.30 tog jag lunch vid det höga bordet i köket. Sedan fortsatte jag med en adressfil som behövde rättas till mm mm. Fika igen kl 14.30 och sedan div olika arbetsuppgifter fram till 17.00 när jag vandrade hemåt.
    I morgon, tisdag, ska Marknad ha en avskedskväll för Per Anders som går i pension och Daniel Z som slutat hos oss för att jobba på Improove.
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Djurgården vann!!! Nu hoppas vi på HV i morgon också!

    Ha de gott Emma.
    Hälsa mamma.
    Kram evalena

    SvaraRadera
  4. Isa: Den hälsningen är värt mycket! Tack för omtanken och god natt till dig också :) Kram!

    Monica: Eller hur, den var sååå fin! Kram

    Evalena: Visst måste de, synd att det inte är du som styr och ställer över monstren!
    Låter som en bra jobbdag tycker jag, för att inte tala om hur bra och trevligt ni kommer ha i morgonkväll!
    Grattis till segern! Ja jag hoppas också på lycka för oss i morgon, det är nervöst... Mamma hälsar tillbaka, kram!

    SvaraRadera
  5. Lise-Lotte Lindgren14 mars 2011 kl. 23:22

    Vilka bra krumelurmedussiner du fick! Och burktårtan! Undrar var de hade köpt den någonstans. Har en vän som skulle behöva en sån.
    L-L

    SvaraRadera
  6. Hej Emma!
    Heja dig som är ute och går!! Är verkligen imponerad över din styrka! Kämpa på!
    Idag är det tisdag och jag och Elliot ska till en kompis som har en liten Vilmer. Det blir mycket fika och fika. Me like!
    Utanför just nu så åker en maskin fram och tillbaka för att sopa upp allt grus från gatorna, ett härligt vårtecken! Här skiner solen och krokusarna har börjat sticka upp tillsammans med snödropparna..Snart emma, snart är våren kommen till sthlm också..på riktigt! Dagarna blir ljusare och färggladare på något sätt...hoppas att det kan göra så att du kan glömma din smärta för ett ögonblick...och njuta på det där sättet som du är bra på! Tänler på dig Emma! Hälsa Inger!! Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Lise-Lotte: Eller hur, det var ju bara bra och fina saker! Tårtan kommer från Lagerhaus och jag rekommenderar ett inköp, jag blev väldigt glad av att pyssla ihop min tärta och tända den i all fall :) Kram

    Karin: Tack, och med dina hejarop är det ju inte alls svårt att kämpa på :) Ja när det gäller fika har du helt klart mitt stöd!
    Vad härligt det låter! Här skiner solen så det finns vårvibbar här med, men det är ju fortfarande en del snö kvar. Har ändå hoppet om att våren kommer, snart :)
    Mamma hälsar tillbaka och vi skikar stora kramar till er!

    SvaraRadera
  8. Hej fina emma!!
    Vad skönt att du kom ut och att det var så fint väder... jag blir väldigt sugen på att vårfixa i lgh lite nu men måste sitta inne och plugga tyvärr. Både du och jag får sitta inomhus pga läkemedel (jag läser farmakologi just nu)! skillnaden är ju att jag slipper ha ont, tänker så mycket på dig!! Snart kommer vi:-) Kramar!!!

    SvaraRadera
  9. Emma, mitt i din sjukdom och allt du råkar ut för sprider du så mycket livsglädje och hopp. Nu önskar jag från djupet av mitt hjärta att du ska få flera promenader, mera blommor, extra goda efterrätter och kluriga och finurliga presenter.
    Styrkekramar till er båda från Majken i Vallentuna.

    SvaraRadera
  10. Lina: Ja visst blir man sugen på att göra vårfint! Haha, ja men det känns ju skönt att jag inte är ensam med mina piller :D Ska bli jätteroligt att träffa er igen, kram!

    Majken: Tack snälla :) Jag är ju fortfarande livsglad och full av hopp, då verkar det bäst att försöka sprida det till alla man kan :) Låter som jättebra önskningar, jag har inget emot några av dem! Kram tillbaka från oss.

    SvaraRadera
  11. Lise-Lotte Lindgren15 mars 2011 kl. 17:22

    Aha! Lagerhaus! Där var det längesen jag var. Måste dit och köpa en sån till min behövande vän. Och lite styrkepiller.
    Ha det!

    SvaraRadera
  12. Lise-Lotte: Ja gör det, jag har ätit en del styrkepillren i dag och mår ganska bra nu - så de funkar. På riktigt! :D

    SvaraRadera
  13. Vilken insats du har gjort i dag! Verkligen imponerande! Tänk vad viljan kan göra med oss människor och kärleken från en mor är oslagbar. Du verkar ha en underbar mamma.
    Läser din blogg varje dag och blir lika glad varje gång. Fatta mig inte fel. det är så tråkigt och orättvist att du är sjuk, men du sprider så mycket glädje med dina ord och får mig att känna mig så glad. Dina ord betyder mycket. För många tror jag.
    Hoppas nu att kvällen blir bra och att alla monstren håller sig borta. Ta ett styrkepiller annars:)
    Stor kram Anna A

    SvaraRadera
  14. Anna: Ja jag blev lite imponerad av mig själv faktiskt! Men du har ju helt rätt, med vilja och kärlek kommer man långt :) Och ja, hon är världens bästa!
    Jag förstår dig helt rätt och blir jätteglad för dina fina ord, tack snälla!!
    Haha, ja de där pillren är bra att ta till :D
    Kram!

    SvaraRadera