söndag 20 mars 2011

Dagen efterrapport från dagen före

Ja jag vet, jag borde skrivit ordentligt i går. Men jag firade min födelsedag förstår ni. Med dunder och brak! Hade en superbra födelsedag med några vänner och kolleger på kalas. Här ska ni få en liten bildglimt från min gårdag, hoppas ni känner hur bra vi hade det :)

Födelsedagsbarnet...

... pappa och mamma...

... lillebror Oscar och svägerskan Lina är redo för kalas!

Fikat är framdukat, redo för gästerna!

Vaniljkaka med hjärtan...

... cookies med Non stop...

... macarones med dels lime- och dels smultronsmak...

... samt bullar var några av godsakerna som bjöds.

Första gästerna var Jessica och Erik (ej med på denna bild) med sonen Vilmer. Vi har väldigt roligt åt ett litet underlägg i filt!

Vilmer (och här pappa Erik i bakgrunden).

Vilmer fick en ny lekkompis när Ellie kom med sina föräldrar Linda och Marcus.

Ellie och Vilmer bekantar sig med varandra. Om de hade roligt ihop är lite svårt att säga, barn på 1 år (Ellie) och 10 månader (Vilmer) ger mest ifrån sig ljud som är väldigt svåra att tyda för en vuxen!

Ellie.

Jessica, Lina, födelsedagsbarn, mamma, Anton och Karin fikar och pratar.
Här sitter några kolleger i soffan och strålar sig i solen! Lise-Lotte, Ann och Birgitta.

Vänner Marcus, Karin och Anton samt kollegerna Marlene och Therese (leker med Ellie). Och födelsedagsbarnet...

... som har en väldigt bra dag, här med ett presentkort i handen :)

Marcus, Jakob, födelsedagsbarn, Therese, Marlene, Anton och Karin.

Lillebror verkar ha fått i sig alldeles för mycket sötsaker och blivit galen...

... själv har jag fått den coolaste diskborsten av kollegan Danne och hans familj!


Det blev en hellyckad dag och jag var pigg och hade krafter under hela kalaset, tack cellgiftsmonster för att ni höll er lugna! Mot slutet av kvällen, när kalaset var över och Oscar, Lina och jag satt framför tvn och åt thaimat blev jag hur trött som helst, då försvann all energi och jag påmindes om att jag faktiskt är sjuk. Men det gjorde ju inget, då var det ändå dags för sängen. Tror jag somnade på 0,1 sekund.

Denna dag har varit i trötthetens tecken. Sovit mycket, behövde nog det. Var inne i stan lite med Oscar och Lina, som nu åkt hem. Har haft sällskap av dem eller mamma sedan förra lördagen, så nu är det väldigt tyst här. Men jag överlever, även om det har varit väldigt mysigt med sällskap! Nu blir det soffan resten av kvällen, med en värmekudde jag fick i går - skönt för denna ömma kropp!

Bäst just nu: Tack alla fina gäster som kom och förgyllde min dag i går, med skratt, presenter, värme, blommor och sång! Mamma, pappa, Oscar, Lina, Jessica, Erik och Vilmer, Karin och Anton, Linda, Marcus och Ellie, Birgitta, Therese, Marlene, Ann, Lise-Lotte, Jakob, Martin, Danne, Elisabeth och Ulle - åh vad bra ni är :)

12 kommentarer:

  1. Nu är vi hemma i jönkan igen. Har varit sååååååå trevligt att hänga hos och med dig... Hoppas du får sova gott i natt. saknar dig! kramar

    SvaraRadera
  2. Saknar dig också, väldans mycket!!!!!
    Styrkekramar och SOV GOTT!
    mamma

    SvaraRadera
  3. Tack för födelsedagsreferatet. Syns verkligen att det var en lyckad dag. Så härligt att cellmonstren höll sig borta. Hoppas de förblir borta nu.
    Idag har vi haft en helt underbar dag i Jönköping/Huskvarna. Solen har lyst från en klarblå himlen. Våren är nog på väg trotts allt. Har varit ute på en underbar promenad och bara njutit av den friska luften.
    Önskar dig en riktigt skön natt med GOD SÖMN.
    Hälsokramar till dej.

    SvaraRadera
  4. Va roligt med bilderna! Du är så fin i ditt hår och klänningen är helt underbar! Vilken dröm.
    Inger och Staffan är sig lika, fast Staffan hade skägg när jag såg honom sist. Åh fina Inger...!! Du måste hälsa så mkt till dom!
    Oscar är verkligen sin pappa upp i dagen. Hade aldrig kännt igen honom. Så stilig. I mitt minne är han den där lilla pojken som tyckte om när vi sjöng vaggvisor för honom och som precis lärt sig gå...

    Kram från farmor på höga berget
    alias Linda

    SvaraRadera
  5. Lina & Oscar: Ja det har varit så kul att ha er här, det får vi göra om snart :) Hoppas ni får en bra vecka, hörs, kram!

    Inger: Vi ses snart igen vet du :) Kram!

    Ylva: Vad bra, då lyckades jag förmedla lite av den trevliga dagen :) Ja monstren var så snälla och partyglada, det var härligt!
    Låter skönt, hoppas all er snö försvinner också, hörde att ni fick en del för några dagar sedan. Nu vill vi ju ha vår!
    Tack och kram!

    Linda: Tack! Ja jag gillar både håret och klänningen, kände mig vårig och solig :)
    Haha, skägget rök för många år sedan kan jag meddela! Det ska jag absolut göra :)
    Hahaha, oj vad längesedan det var! Tror inte han skulle uppskatta några vaggvisor i dag... ;)
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Lise-Lotte Lindgren21 mars 2011 kl. 09:17

    Vad kul att du mådde bra och att du fick ett bra föllsekalas! Det var kanontrevligt!

    L-L

    SvaraRadera
  7. Kise-Lotte: Ja det var skönt att lyckas pricka in en smärtfri dag att kalasa på :) Håller med, kul att du också hade det bra!

    SvaraRadera
  8. Stort grattis i efterskott! Roligt att se bilder från ett lyckat kalas.

    SvaraRadera
  9. Josefin: Tackar! Ja en liten glimt vill man ju gärna bjuda på :)

    SvaraRadera
  10. Emma! Du, hann du borsta tänderna innan du somnade i lördags? Hoppas du inte tog fel borste och använde diskborsten.
    Så glad för att solen sken, du mådde bra, kakorna smakade bra. Ja, det var helt enkelt bra.
    Säg, kommer du ihåg kassetterna? Glöm dem. Nu har jag slängt sista omgången. Förutom dem som finns i papperskorgen så finns det inte några kvar. Nej, lite ljug blev det. Har sparat första och sista kassetten av tidningen Dagens taltidningsliv som kassett-tidning.
    Hoppas det går bra i morgon. Har du kris får du ringa. Kram. Birgitta

    SvaraRadera
  11. Vilken fin familj du har , det bara strålar om dem!!! Ser att du har många nära och kära som finns där för dig, det värmer. Himskans fin blus du har, får jag fråga vart du köpt den? Odd molly ? Hoppas du får en bra vecka Emma! Kramar Lisa

    SvaraRadera
  12. Birgitta: Haha, nej då, jag använde tandborsten, precis som man ska :)
    Ja det kändes som en perfekt dag, det var härligt :)
    Coolt! Det känns bra, jag kommer inte sakna dem alls!
    Tack, i så fall gör jag det, men jag ska försöka att inte krisa! Kram

    Lisa: Det har jag erkligen, de är bäst! Ja det är en Odd Molly-klänning jag köpte förra året, den är en riktig glädjekick, love it :) Detsamma kära du!
    Kram

    SvaraRadera