fredag 18 februari 2011

Hej då Gollum, hej hallå fint hår!

Så kom då äntligen dagen där jag sa farväl till mitt eget, tunna hår och sa "åh vad trevligt, hej!" till mitt nya jag, till min nya peruk! Med smärtstillande piller i kroppen kunde jag ta mig iväg till Östermalmstorg och bli fin, få det lilla håret som var kvar på skallen bortrakat och få peruken anpassad till mitt huvud. Ren lycka kan jag meddela! Och så här ser jag ut nu (och ursäkta att det bara är jag jag jag - och en gris - på bilderna...).

Så här såg jag ut när jag kom ut från perukstället, första bilden på nya frisyren!

Första affären som ärades med ett besök av den nya frisyren var Bruka Design vid Östermalmstorg. Där hittade jag den här grisen som fick följa med hem. Jag vet inte varför just grisar har blivit en sådan favorit just nu, jag gillar de flesta djur faktiskt. Men just den här kunde jag inte motstå. 

Första bilden utan mössa! Mamma och jag sitter och äter bakad potatis till lunch och jag slänger lite med huvudet då och då, bara för att!

Nu är jag hemma igen och har satt upp håret lite. Så här kan man se ut framifrån i sin sprillans nya peruk...

... i profil...

... och bakifrån. Hej vad långt och fint det är!

Man kan även läsa tidningen i sin nya frisyr...

... för att inte tala om hur mycket man kan fika! Här kalasar mamma och jag på en päronpaj vi gjorde i går. Receptet finns på blogginlägget "Baka baka liten kaka (eller paj)" under februari månad.


Bäst just nu: Vettigt hår. I love it!

19 kommentarer:

  1. Jag bara säger - tjusigt.
    Pappa

    SvaraRadera
  2. Sååå himla snyggt! You go girl!!

    SvaraRadera
  3. Snygging!!! Jättefint ju! Både uppsatt å utsläppt! Ser fram emot att se dig snart med ditt nya hårsvall! Kram!

    SvaraRadera
  4. Staffan: Visst är det?!? Jag är nöjd :) Kram

    Susanne: Åh, man tackar! Kram

    Karin: Tack! Ja vi får styra upp något snart så du får se mig live :) Kram

    SvaraRadera
  5. Men det är ju ingen skillnad! DU är precis lika fin som innan! Men okej, det här HÅRET är lite finare än den där svintotofsen. :)

    SvaraRadera
  6. Så fantastiskt fin och välsittande - du är jättesöt!!

    SvaraRadera
  7. Monica: Men tack, vad gulligt av dig! Och ja, det här håret är väl att föredra framför svintot :D

    Ylva: Åh, tack snälla! :)

    SvaraRadera
  8. Hej! Åh vad fin du är ser ut som en riktig filmstjärna /Malin o Britta

    SvaraRadera
  9. Britta & Malin: Oj, det var snällt sagt, men filmstjärna vet jag inte... men det känns bra!

    SvaraRadera
  10. Hej Emma!
    Vilken kanonfin peruk! Ser verkligen inte ut som en utan som ditt eget hår. Kliar den eller tänker du inte på att den finns där?

    Hoppas att du snart repar dig efter behandlingen.

    Ha en riktigt skön helg
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Emma, just nu har jag bara tre ord att säja. Fint,fint,fint.

    SvaraRadera
  12. Snyggt kussen! Förstår att det måste vara härligt att svänga lite så där fånigt med det då och då..;o). Hur fäster man en peruk? Har alltid funderat på det....kanske inte alltid, men ibland!
    Kram till dig Emma!

    SvaraRadera
  13. Du är vansinnigt söt i ditt nya hår,särskilt fint uppsatt sådär! trevlig helg! kramar röaracernlisa

    SvaraRadera
  14. Anna: Tack! Ja jag tycker den känns väldigt naturtrogen så jag är mycket nöjd! Kliar gör den inte men man kan bli lite varm inomhus. Har fortfarande inte riktigt vant mig vid den så än så länge känner jag av den men inte på något obehagligt sätt eller så. Detsamma, kram!

    Bert-Inge: Då har jag också bara tre ord att säga; tack tack tack! Kram

    Karin: Tackar! Haha, ja det är så jag roar mig nu för tiden :D Den sitter på av sig självt kan man säga, det är lite som att ta på sig en mössa fast med hår på då. Den kan sys in, vilket de gjorde med min, så den passar skallen bra. Kram till dig!

    Lisa: Tack, vad gulligt av dig! Och detsamma, kram!

    SvaraRadera
  15. Hej där! Blev jättefint med det "nya håret". Underbart att det finns så fin hjälp. Är hos min syster och upptäckte just att jag kan rädda dig från blodpuddingen. Så här står det i en tidning "Laga maten i gjutjärnsgryta.......stoppar du tomater i grytan blir det ännu bättre. Järnrika livsmedel är: kött och fisk, blodpudding, spenat, torkade aprikoser och jordgubbar".
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
  16. sååå SNYGGT!! riktigt fint med uppsatt oxå...! Du passade verkligen i frisyren. tänker på dig!! massa kramar

    SvaraRadera
  17. Birgitta: tack, ja det är verkligen skönt! Aha, det låter ju mycket bra! Spenat får det kanske bli till nästa måltid, det gillar jag :) Kram

    Lina: Tack så mycket, ja det känns bra när jag har den! Massa kramar tillbaka

    SvaraRadera
  18. Emma, du är verkligen TOPPENfin :)

    SvaraRadera