torsdag 10 februari 2011

Håret som leder till psykbryt

I förrgår drog jag igång en tävling, uppgiften var att gissa när jag har tappat så mycket hår att det syns på riktigt - och jag därmed ska göra något åt det. Tävlingen är nu nerlagd efter att jag höll på att få ett hysteriskt sammanbrott och psykbryt i eftermiddags. Det handlar inte om någon sorg över att jag tappar mitt hår i lika snabb takt som snön faller, jag blir bara GALEN på allt hår överallt! Inför besöket av Linda och Ellie i går dammsög jag tre gånger. Jag skriver det igen; tre gånger. Var jag än sätter mina fötter lämnar jag också hårstrån efter mig!

Efter dagens hårtvätt och den enorma mängd löst hår som följde, ringde jag till mitt perukställe, Carl M Lundh - nu får det nämligen vara slut på det här. Har jag något hår kvar nästa fredag ska jag dit och få det bortrakat (därför läggs tävlingen ner, det går ju inte att gissa ett datum när jag redan bestämt vilken dag håret ska bort). Med tanke på hur mycket jag tappar borde det inte vara mycket kvar då, men som sagt, utifall att. Ska dit ändå, då ska peruken måttanpassas så den passar mitt huvud perfekt. Jag ser fram emot detta - och hoppas att jag inte har för ont om det nu blir ny cellgiftsomgång nästa vecka - för nu är inte mitt eget hår mycket att hänga i julgranen (varför man nu skulle hänga det där...), det blir tunnare bara jag tittar på det! Eller jag behöver inte ens titta, det faller ändå...

Utöver att tappa stora mängder hår har jag inte gjort så mycket, men dagen har gått ändå. I morgon blir det mer action, då ska jag bland annat ta nytt blodprov och försöka få ett roligt plåster efteråt! Det ni...

Bäst just nu: Spotify är en guldgruva. I dag har jag snöat (haha) in på gammal 80- och 90-tals hår(d)rock. Det finns mycket som inte är lika bra nu som det var då, plus en hel del som fortfarande är bra. En nostalgitripp är det i alla fall...

4 kommentarer:

  1. Hej du, att behöva dammsuga tre gånger är ju två gånger för mycket. Så det är ju inget att satsa på. Men hår överallt är ju heller inget att satsa på.
    Jag är väl den enda personen som sett din peruk live, så jag vet ju att det blir riktigt bra när det är så dags.
    Nu har jag dessutom smakat på något som du får smaka på lördag, satsa på det du!
    Kram
    pappa

    SvaraRadera
  2. Staffan: Haha, ja jag vet - de två första omgångarna var ju helt onödiga! Det är bra att jag har ditt stöd och ja, den kommer bli bra när den är anpassad efter min skalle, tror det blir fint :) Åh, spännande, kan det vara bullar?! :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Ny dag, ny kram och en önskan om ny kraft!!!

    Om det blir en ny omgång gift nästa vecka så hoppas jag att cellgiftsmonstren
    är lite mer aktsamma om dig. Inte mot de verkliga monstren i kroppen, de ska ut! Går den ekvationen ihop tror du, försiktigt men kraftfullt?
    Ska resa bort några dagar och vet inte om jag kan skicka några pepp till dig, ska verkligen försöka. Du finns i tankarna och då vill jag också visa det på detta enkla sätt.
    Kunde du förresten ta dig ut i ovädret idag för provtagning?

    Kram tjejen!

    SvaraRadera
  4. Isa: Ja det vore ju trevligt om de gick lite mer varsamt fram - vi får väl se! Ja den ekvationen är solklar :) Det är snällt av dig, hoppas du får en trevlig resa! Det gick bra, jag plogade på :D Kram

    SvaraRadera