onsdag 16 februari 2011

En bra start på dagen med lyxfrukost

Den kanske inte är den nyttigaste av frukostar, men förmodligen en av de godaste. Och eftersom cellgiftsmonstren än så länge håller sig lugna och fina och inte sabbar matlusten, vilket de har en förmåga att göra när de är på det humöret, var det läge för mamma och mig att göra tjusig storfrulle i morse. Efter mina nio morgonpiller jag ska ta dagen efter behandling satt det inte fel med en festlig form av föda - amerikanska pannkakor med bacon och fruktsallad!

Här står jag och steker bacon! Bredvid ligger fyra tjocka, goda pannkakor och gottar sig.


Det här är gott. Väldigt gott. Och med fin dukning blir det ännu bättre. Så denna dag har med andra ord startat riktigt bra. Förra gången började kroppen sura på eftermiddagen/kvällen dagen efter behandling, vi får väl se hur det går den här gången. Än tänker jag inte på det, jag äter gott och mår gott. Mer kan man inte begära :)

Frukostbordet är dukat och inväntar hungriga gäster!

Flaggan i topp. Det är ju ändå pannkakor gjorda på ett amerikanskt recept.

Bacon och kaffe hör till, även om jag helst hoppar över kaffe på morgonen - den här muggen java är mammas. En stor skål (denna kommer från Bruka Design) fruktsallad med äpple, päron, apelsin och banan, är däremot värsta morgonkicken!

Man ska ha lönnsirap på sina amerikanska pannkakor, vi har kört på en lite nyttigare version, någon sorts GI-sirap som smakar precis lika bra. Påsen bredvid sirapen har egentligen ingenting med frukosten att göra, den bara passade dukningen med sina färger. Den innehåller hallon- och lakritskolor och kan ge en extra sockerkick efter frukosten, om man nu tycker att man behöver mer socker och kickar i magen :)

Klart man är redo att...

...hugga in på den här smaskiga tallriken! Eller i alla fall innehållet på den, det här blev en fantastisk frukost! Tallriken kommer i övrigt från Design House.


Bäst just nu: Sov gott i natt, trots alla stora doser uppiggande kortison i går. Det är skönt eftersom kroppen tar stor stryk av cellgiftsbehandlingen, jag är ganska trött i kroppen och det skulle varit ännu värre om jag inte sovit bra. Så än så länge fungerar jag hyfsat ok!

6 kommentarer:

  1. Mmm, vad gott det ser ut och vad sugen jag blir!
    Måste nog testa.
    Håll nu monstren på avstånd!

    Tjingeling tjejen!

    SvaraRadera
  2. Hej du, det är bara en Southern Gospel i CDn som saknas till den frukosten! Varför är jag inte där?
    Men här är det havregrynsgröt som gäller.
    Hoppas din medicin är mer anpassad efter dina behov den här gången, så det blir lite lindrigare med dina monster.
    Såg du att HV toppar listan trots förlusten igår? Hoppas dom stannar där, högst upp, hela vägen.
    Keep on Singing!
    Pappa

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du får fortsätta må bra. Din frukost såg helt underbart god ut och ditt hem lika tjusigt som alltid.

    Kramar från Majkens inte lika stylade hem.

    SvaraRadera
  4. Isa: det tycker jag du ska, jag rekommenderar denna frukost :)
    Ska försöka med det!
    Kram

    Staffan: Ja du borde ju också varit här och kalasat! Men det får väl bli en annan gång.
    Ja jag hoppas också det, och än så länge känner jag ingenting, förutom att det kryper väldigt mycket i benen men det kan jag helt klart leva med!
    Ja jag såg det, det var ju skönt, som lite plåster på förlustsåren. Men jag skulle gärna se att de vann resterande matcher...
    Kram

    Majken: Jag ska försöka med det! Den var underbart god kan jag säga :) Kram

    SvaraRadera
  5. För en sådan frukost finns det bara ett ord, MUMS!
    Hoppas cellmonstren behandlar dig vänligare denna gång. Du tappre fighter!!
    Hälsa mor så gott.
    Kram till er båda/ Ylva

    SvaraRadera
  6. Ylva: Haha, ja det är ett helt sant ord, en sådan frukost sitter sällan fel! Hon hälsar tillbaka :) Kram

    SvaraRadera