lördag 1 september 2012

Glada saker

Jag är en vän av ord. Ord som kan stå för sig själva och ord som bildar meningar. Den här tavlan köpte jag för ett tag sedan och jag tycker den är så himla bra! Jag blir på gott humör av den och i möjligaste mån försöker jag verkligen göra saker som gör mig glad, lycklig, happy. Just i detta nu finns det några saker som gör mig riktigt glad... 

... som den här synen: min nya soffa! Den levererades i måndags och låg omonterad kvar i tre lådor i ett par dagar. Dels jobbade jag mycket och det kändes som att jag aldrig var hemma, men att lådorna bara stod där berodde mest på att monteringen var alldeles för tung för mig. Jag skyller på cellgiftsmonstren som fortfarande inte lämnat kroppen, som fortfarande tycks gnaga på muskler och annat. Men i torsdags kom lyckligtvis två starkare personer och hälsade på - mamma och pappa! De är för övrigt också några som gör mig glad, men ni får klara er utan bild på de båda... I alla fall; i torsdags fick soffan komma ut ur sina tre kartonger, bli ihopsatt och fin. Jag är väldigt nöjd och blir glad varenda gång jag sätter mig i den!

Mamma och pappa kom inte bara med soffstyrka, de kom även med - kan man ana - sommarens sista blomsterprakt från trädgården. Det känns inte som att det finns så många sommartecken kvar nu när vi precis gått in i september, men dessa små rosa rosor sprider fortfarande lite värme, och det kan man ju inte annat än bli glad av...

... samtidigt som jag också blir glad över att kunna tända ljus när det blir mörkt ute! Det är lite mysigt faktiskt. Även min nya, fina och mjuka filt på soffans armstöd får mig på gott humör!

I dag har vi gått på stan mamma, pappa och jag. För det mesta var det tokregn, något som sällan gör en glad. Men efter i dag tror jag faktiskt jag kommer ändra åsikt med just den grejen - på vilket sätt får ni se i morgon! Efter dagen ute var det i alla fall skönt att sätta sig inomhus och mysa med några små goda kvällsrätter. Man kan förstås inte slaviskt följa uppmaningen att göra mer av det som gör en lycklig i just matfallet, äta mer och mer bara för att man gillar det liksom... men ibland får man festa till det! Och i morgon blir det som sagt en fortsättning på glad-sakerna! Väl mött då.

4 kommentarer:

  1. Och jag blir glad när jag märker att du, efter en hel arbetsvecka, orkar gå till tvättstugan kl 7.00 på lördagsmorgonen och mellan tvättpassningen bakar Ebba v Sydows lyxscones.
    Din återvändande ork gör mig alldeles jätteglad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är även det en sak att vara happy över :)

      Radera
  2. Den nya soffan ser verkligen skön och inbjudande ut, gladsak. Jag tror att du är en person som kan ta till dig saker att glädjas åt, det har du visat under din svåra tid, med råge.
    Önskar dig en sjusärdeles bra vecka, kryddad med brasaker, stora som små.
    Tjoho tjejen! :)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, den är alldeles fantastisk!
      Tack detsamma :)
      Tjo!

      Radera