söndag 16 september 2012

Dagens gladsak, 16 september

Vilken bra helg jag har haft! Synd att den snart är slut... Det har varit en hel del härligt umgänge med vänner denna helg, man kan väl nästan inte göra något vettigare av några lediga dagar än att hänga med folk man gillar! I går var jag hemma hos Karin, Anton och Edvin. Vi hade en väldigt bra och rolig kväll tillsammans med en av Karins storebröder och hans sambo, åt vildsvinsgryta och pratade om ditten och datten. En hel del om hus. Karin och Anton köpte just ett sådant för några veckor sedan, och jag var med då kan man säga! Typ. Vi satt på våra respektive jobb Karin och jag, mailade när hon berättade att de budade på ett hus. Under hela eftermiddagen satt vi där och jag blev väldigt engagerad - våndades när det var osäkert hur det skulle gå, följde budgivningens alla turer, peppade - och blev så himla glad när meddelandet "Vi har fått huset!!!!" kom. Jag vet hur oroligt det är att buda på ett boende man verkligen vill ha, hur man kastas mellan något sorts hopp och någon sorts förtvivlan, hur oerhört och obeskrivligt glad man blir när mäklaren ringer och säger "grattis, hemmet är ditt!".

Huset de köpt är jättefint och inflyttning sker om drygt en månad. Nu känns det väldigt långt framåt i tiden tycker jag, så för att hålla husintresset vid liv, plus att visa hur det kan gå till när man ska välja boplats, plockade jag med mig...

... några hus hemifrån (eller från gamla spel hemma hos mamma och pappa rättare sagt), och lät familjen bestämma vilket av alla fina byggnader de kunde tänka sig bo i! 

"Vad säger du om det här älskling...?"
"Jo det är ganska fint - men vi har ju precis börjat titta så vi ska väl inte bestämma oss redan?"
"Nej, det är sant. Hm, det där stora..."

"... röda är väl ganska fint?"
"Absolut! Vad tycker du Edvin?"...

"Alltså jag gillar nog mest det här i lite guld! Eller något annat man kan stoppa i munnen..."...

"...eller åhh, det där gröna pappa! Ge mig! Eller... ah, det är så svårt att bestämma sig! Kan vi inte ta..."...

"... typ alla, och bygga på höjden?! Jaaaa - där vill jag bo!"


Ja, så kan det alltså gå till när man letar - och hittar - hus! Dagens gladsak är förstås mina vänner, inklusive barn! I morgon får ni se flera vänner :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar