lördag 22 september 2012

Dagens gladsak, 22 september

Det är lördag och jag vaknade halv sju i morse, alldeles tok-pigg! Varför händer aldrig sådant när jag ska till jobbet? Då är jag minsann så medvetslös att jag skulle kunna göra nästan vad som helst för ytterligare en halvtimmes sömn! Denna dag, när jag inte har haft några som helst tider att passa, vaknar jag däremot löjligt tidigt. Låg kvar en kvart men bestämde mig sedan för att börja min dag i lodrätt läge. Började med lång frukost och tidningsläsning. I en av Kungsholmens gratisblaskor, som handlar om just Kungsholmen, hittade jag en notis av det roligare slaget:

Jag uppmanar verkligen ingen till stöld men om man nu ändå känner att man måste stjäla något är väl en kaka okej?! Jag funderar på att börja använda denna ursäkt när jag öppnar frysen och skåpen och upptäcker att mina kakor också är borta! Dessvärre kan jag nog sällan skylla på någon annan än mig själv, jag är rätt bra på att vara kakmonster :) Hur som helst, det här fick igång mig, ett leende direkt på morgonkvisten gör vilken dag som helst bra!


Det har städats i dag, så från en rörig morgon har jag nu landat i en kväll full med ordning och reda. Dammsugningen återstår förvisso men jag ansåg den vara onödig i dag - i morgon ska jag plantera mina höstblommor och kommer säkert spilla jord, blomblad och lecakulor på golvet. Även om jag inte har så värst stort motstånd till att städa är det ju onödigt att göra golven rena två dagar i rad. Det finns ju andra saker man hellre ägnar sig åt. Som att titta på en trevlig inbjudan som kom med posten i går:

Mitt liv är sällan av det glamouröst lyxiga slaget, men på korthållaren bredvid datorn sitter en VIP-inbjudan till föreställningen "Tisdagarna med Morrie", en inbjudan som inte bara berättigar till en teaterupplevelse utan också till en förfest med mingel och klädkod "fest".  "Tisdagarna med Morrie" bygger på en bästsäljande roman av Mitchell Albom och görs på Intiman av Lars-Erik Berenett som spelar den ALS-sjuke Morrie Schwartz. Det ryktas om mycket skratt, många tårar och mycket värme, och jag ser verkligen fram emot detta! Biljetten kommer från finfina Julia, som är granne med mamma och pappa. Hon har ett finger med i spelet på något sätt som jag är lite osäker på, men jag är väldigt glad att hon skänker lite glamour till mitt liv! Det är inte varje vardag man får chansen att sätta på sig ett par högklackade skor och en festlig klänning, men snart så! Dagens gladsak :)


Nej, nu är det bokläsning som gäller. Ska inleda tredje och sista delen i briljanta Hungerspelen. Ha en bra kväll där ute!

4 kommentarer:

  1. Va kul,visst är hon bra vår fina granne! Hoppas det blir en både bra och minnesvärd kväll. Här blir det också en innesittarkväll efter en hel dags regn.
    Kramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är hon! Trist väder ni verkar ha...
      Kram!

      Radera
  2. Kul med en VIP inbjudan, inte var dag precis.
    Bra söndag på dig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det sker alldeles för sällan! Jag ska njuta :)
      Detsamma, det som är kvar på den!

      Radera