lördag 29 september 2012

Dagens gladsak, 29 september

Dra på trissor vilken tidig gladsak ni får denna dag! Dagens variant av "dagens gladsak" skulle nästan kunna kallas "nattens gladsak". Ska snart ge mig i väg hemifrån, i dag är det nämligen roadtrip som gäller! Ska ut med vännerna Linda och Nina - vart vi ska får ni reda på i morgon. Eftersom jag inte vet när vi kommer tillbaka till Stockholm, om det hinner bli söndag innan dess, känner jag att det är lika bra att komma med glada tillrop redan toktidigt på morgonkvisten - det vore ju så snopet om jag missade en gladsak så här nu när september snart är slut! I dag är det dags för den sista av mina härliga Indianapolis-tavlor:

Vid en första blick ser man bara orden "dance", "love", "sing" och "live", och bara de orden är några av mina favoritord! Sedan går man in och läser det lite mer finstilta och blir alldeles spritt sprängande lycklig! Det mesta man gör ska man väl ändå göra fullt ut? Det kanske inte förändrar världen eller tar bort problem och bekymmer - men testa att ta några danssteg, testa att älska fullt ut, testa att sjunga för allt vad du är värd - och visst blir det i alla fall liiiite himmel på jorden av livet då?! Lägg till några valfria ord om det passar, jag kan exempelvis tänka mig "smile" också. Hoppas ni får en bra lördag där ute, med denna dagens gladsak :)

2 kommentarer: