måndag 3 september 2012

Dagens gladsak, 3 september

Ni vet nog, om ni läste gårdagens inlägg, att jag är stolt ägare till ett av världens finaste par av gummistövlar. Med det är jag ganska redo för vatten både uppifrån och nerifrån - det kan regna ner utan att fötterna blir blöta när vattnet går igenom och det går bra att gå i markens vattenpölar utan att fötterna blir blöta när vattnet går igenom. För det är ju just det, vattnet går inte igenom! Gummistövlar är väldigt bra. Därmed inte sagt att jag nu vill ha konstant regnande, alls icke. Jag gillar fortfarande uppehåll, sol och värme bäst. I dag har det varit alla tre och det är en stor gladsak! Och alldeles extra trevligt var det när jag gick hem i kväll, efter jobbet och en tur på stan. En skön kväll utan jacka, med den sista kvällssolen på himlen, speglandes i fönsterrutor och bakom upplysta moln:

Om några få månader kommer det kännas som att det är mörkt nästan dygnet runt. Men än så länge finns det fortfarande massor med ljus, även under den tidiga kvällen. Dagens gladsak :)

2 kommentarer:

  1. Jättefina och stämningsfulla bilder, promenadväg som heter duga.
    Själv uppskattade jag solen igår efter helgens regnrusk samt träff med fina vänner.
    Kram! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev en bra promenad, skönt i kvällssolen :)
      Låter också som en bra kväll!
      Kram

      Radera