lördag 15 september 2012

Dagens gladsak, 15 september

Man behöver nog inte ens vara en flitig läsare av denna blogg, har man bara varit inne några gånger bör man ha fattat det: Jag gillar att baka. Vispa ägg och socker pösigt, smöra och klicka smet i formar, glasera och dekorera... Det är en perfekt tid för sådant nu. Julbaket är allra roligast men höstens bakverk kommer inte långt efter - vem gillar inte en äppelpaj gjord på svenska äpplen liksom?! Här följer jag gärna min tavlas budskap, att göra det jag gillar ofta. I dag har jag sprungit fram och tillbaka till tvättstugan och mellan de varven rört ihop godsaker:

Äppelkaka med kanel och kardemumma...

... och äppelmuffins med kanel och kryddnejlikor - den sistnämnda sorten avnjöts på balkongen i den varma och sköna solen under förmiddagen! Formarna i hårt papper gillar jag verkligen, så mycket roligare att duka fram än varianten med tunna muffinsformar i sladdrigt papper. Bakning är dagens gladsak :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar