tisdag 4 september 2012

Dagens gladsak, 4 september

Vid ett tillfälle förra året försökte jag räkna ut hur många tabletter jag stoppat i mig sedan operationer avslutats och cellgiftsproceduren inletts. Det var förstås svårt att få det exakta antalet men jag kom snabbt upp i ett par tusen - och då hade jag ändå lång tid kvar i pillerträsket. Till en början var det förstås mycket smärtstillande och varje dag var jag uppe i ett tvåsiffrigt antal tabletter, jag snittade nog på typ 12-13 skulle jag tro. Så fort jag skulle någonstans fick jag packa med ett gäng burkar och askar, och jag kände mig som ett kringvandrande apotek. Jag äter fortfarande medicin varje dag, för att mildra sviterna av cellgifterna och för att hålla giftstruman borta. Sex tabletter om dagen ungefär - men jag gillar det! Inte för att det är så himla roligt att stoppa i sig piller utan för att jag har världens charmigaste lilla medicinlåda att plocka fram varenda gång!


I våras, i en skoaffär i Indiana, hittade jag den här lilla rosa pillerburken. Varje söndag sorterar jag in rätt antal piller på rätt dag och jag blir faktiskt på riktigt glad varenda gång! Pillren är ju bra för mig, mer eller mindre, och den lilla rosa asken är så himla smidig! Jag slipper ta med tre-fyra olika burkar varje gång jag går utanför dörren, den lilla rosa gör hela jobbet. Ska man tvingas ta medicin kan man lika gärna göra det snyggt. Och glatt. Dagens gladsak :) 

2 kommentarer:

  1. Bra att du påminner om att se det positiva i vardagen, tom en pillerburk kan bli nåt bra. Jag behöver bli bättre på det.
    Hej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir så mycket roligare om man gör så :) Tror att vi alla behöver bli bättre på det. Det är något att öva sig i!

      Radera