onsdag 12 september 2012

Dagens gladsak, 12 september

Det finns några dagis i närheten här där jag bor. Det är gott om små lägenheter i detta område men det verkar ändå bo rätt många barn i krokarna. Jag märker dem sällan, aldrig på det störande sättet men ibland på det härliga. Några dagar i veckan, sena mornar eller tidiga förmiddagar, kan jag se en grupp från mitt sovrums- och köksfönster. Deras fröknar tar ut dem i ett av alla grönområden där det finns en lekpark och en liten grusig fotbollsplan. Jag blir på gott humör varenda gång jag ser dem springa eller cykla omkring, ropa och leka nere på gångvägen! "Barnen!" utropar jag i ren glädje när jag ser de små liven lysa upp vilken dag som helst i sina illgröna eller illgula västar!

Man ska förstås vara försiktig med att ta kort på personer man inte fått tillåtelse av, men jag anser att avståndet här är okej. Zoomat och plåtat i sovrumsfönstret, tyvärr går det ju inte alls att göra barnen rättvisa på stillbilder, man ska helst se dem "in action" så att säga. I vilket fall som helst, jag blir glad när jag ser dem! På vintern åker de pulka i en så kallad backe som lutar ungefär fyra grader (det vill säga inte alls...) och det är stor underhållning! Så här års är det mycket vagnar och trehjulingar som gäller. Dagens gladsak :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar