måndag 10 september 2012

Dagens gladsak, 10 september

En liten men naggande god bloggpost. Dagens gladsak är inte bildsatt men den är inte sämre för det. Dagens absoluta gladsak är förstås benådningen av två svenska journalister. Äntligen! Pressfriheten är en av de viktigaste friheterna så jag är mycket glad över de lovande uppgifterna från Etiopien i dag. Det skulle sitta väldigt fint om också Eritrea kunde skärpa till sig och släppa Dawit Isaak - det är den största av skandaler att han fortfarande sitter inlåst under vidriga förhållanden! Mitt livsmotto är att behandla andra människor som jag själv vill bli behandlad - fler borde leva efter det.  

4 kommentarer:

  1. Som sagt, liten men naggande god bloggpost. Håller med till fullo, hallelujamoment att de blir fria!
    Du fick mycket sagt med de få raderna.
    Tjoho och godnatt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland kan till och med jag fatta mig kort! Verkligen härligt, hurra!!
      Tjo och sov gott :)

      Radera
  2. Så sant!
    Måste bara passa på att du nu på nytt har fångat mig! Läser din blogg varje dag,, har så gjort hela glada september:)
    Funderar på att skicka dig gladsaker hela oktober... Vore ju inte mer än rätt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt att du är med på gladtåget - välkommen ombord :D
      Låter som en mycket bra fundering!!

      Radera