tisdag 11 september 2012

Dagens gladsak, 11 september

Om ni har hängt med sedan början av september vet ni att jag varenda dag denna månad ska ha en eller flera bilder på något som gör mig glad. Det har ju sin grund i en stor svartvit tavla jag har, som säger "Do more of what makes you happy". Saker, personer, händelser - vad det än handlar om som gör mig glad, kan hamna i gladsaksbloggen. Det är ett sätt att påminna sig om att det finns bra saker runt omkring en, små som stora. Och att det ibland går att tänka ett steg längre. I dag har det varit en varm dag, men det sägs att det blir kallare nu. Mörkare blir det i vilket fall som helst, hur det än går med vädret. För varje dag går solen ner lite tidigare och det känns ju i ärlighetens namn lite tungt. Jag älskar ju ljusa sommarkvällar! Men vad är det man säger... i stället för att förbanna mörkret - tänd ett ljus! Levande ljus är en sak jag gillar skarpt och blir väldigt glad av, det är så himla mycket härlig stämning över stearinljus, värmeljus, blockljus...

Lite mindre mörkt! Dagens gladsak :)

2 kommentarer:

  1. Svårt att få in en kommentar idag. Nytt försök.
    Ja ljus är en gladsak! Har du tips på något fint doftljus, tycker ibland dofterna är lite väl påträngande.
    Var bara det, tjosan! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det! Jag gillar verkligen Yankee candles bland annat, får ta foton på doftljus jag gillar och lägga in i bloggen någon gång framöver :)
      Tjo!

      Radera