fredag 22 april 2011

Påsken i härliga bilder

Långfredag och då tycker jag det är på plats att säga...



Just det, och håll nu i kvasten för nu ska ni få följa med på en liten flygtur med påsktema, bilder från mitt Stockholmshem och Jönköpingsditot! Och här frossar vi i allt härligt vårigt, äggigt, tuppigt och godisigt som ni ska få se. Enjoy :)

En alldeles spegelblank Vätternvy på morgonkvisten!

Ute i trädgården är det nu fullt med blommor hos mamma och pappa, här scillor...

... och här ett litet sött gäng med vitsippor.

Ute på gården står detta påskstilleben med den fina rostiga tuppen som mamma designade och morfar knopade ihop en gång i tiden.

Här är det utomhusfika på balkongen som gäller!


Nu förflyttar vi oss inomhus. I går fick mor och far en liten påskpresent av mig, bestående av väldigt gott påskkaffe och lite godis.



Och nu blir det ägg för hela slanten! Tycker själva äggformen är så fin, vare sig den är ätbar eller "bara" tittbar!

Grenar med ägg hos mamma och pappa...

... och hos mig!

Godis hör ju också högtiden till, vi köper tydligen aldrig så mycket godis som just nu i påsktider. Själv har jag ju inte så mycket vare sig mat- eller godislust, men godisäggen är väldigt fina att titta på i sina färgglada härliga papper!

Fint på bordet!

Ännu mer godis! De gula kycklingarna i skålen till vänster är också ätbara, bra om man är otålig och inte orkar skala ett ägg!

Äggigt i ett av matrumsfönstren!


Blommor hör ju också denna tid till. Påskliljor blir man ju ögonblickligen lycklig av tycker jag!




Fjädrar är ju också påskigt, vad vore en tupp eller höna utan fjädrar om jag får fråga?

Om man tittar lite noga i högra hörnet vid ingången till vardagsrummet ser man att det hänger en härligt bling-blingig fjädergirlang!


Och så var det ju det där med tuppar och hönor då. Med dem säger jag omigen GLAD PÅSK till alla er därute :)



Bäst just nu: Har efter en förmiddag med ganska mycket smärta fått lite ro nu, cellgiftsmonstren verkar ha tagit lite rast! Man tar tillvara på alla tillfällen när det känns bra.

4 kommentarer:

  1. Åh Emma, så härliga vår och PÅSK bilder du bjuder på idag. Jag är säker på att du njuter å mycket du kan. Må monstren fara och flyga och ge dig lite ro, det är du så väl unt ( oj, det såg konstigt ut i skrift, du fattar!) Godissugen blir jag oxå men det går ju fixa till.
    Ha nu en väldans bra låååångfredag tjejen!
    Bästa, mesta kramen!

    SvaraRadera
  2. Glad påsk Emma, hoppas att du får det skönt i påsk. Vi kommer ju att träffas lite senare. Du är fantastiskt duktig och kämpar på. Du är ständigt i mina tankar.
    Stor kram och vi ses/ mormor

    SvaraRadera
  3. Hej i påsken! Vilka fina bilder du tagit. Hoppas att du får må bättre snart Emma. Stor påskkram.

    SvaraRadera
  4. Isa: Ja jag tyckte det passade med lite sådant :) Jag njuter på så mycket det bara går! Kram!

    Birgit: Tack mormor! Ja jag känner att det bästa man kan göra är att kämpa på, en vacker dag tar ju det eländiga slut :) kram!

    Sofia: Tack :) Jodå, det går sakta men säkert framåt, man får ta det steg för steg bara! Påskkram tillbaka!

    SvaraRadera