söndag 17 april 2011

Denna dag i kort sammanfattning

Suttit på balkongen i solen och haft det skönt med bra musik i I-podlurarna och inga egentliga tankar alls
Önskat att det inte ska vara måndag i morgon igen och start för den gamla vanliga inrutade cellgiftsveckan
Något trött eftersom nätterna bjuder på sömn i två-timmarspass nu för tiden - sova två timmar, vakna och ha ont, somna om efter en stund, sova två timmar, vakna... och så vidare
Dragit mig för, men dock kämpat på med att gå i trappor. Det fungerar ganska bra nu, men det går sakta
Aptiten är borta igen, förstår inte hur mat kan kännas så vansinnigt obehagligt. Vill leva på enbart vatten helst
Gått en liten promenad under eftermiddagen. Det var skönt men fötterna och benen var väldigt stela

Ja, det var den dagen det! Nu ska jag fylla på med lite bokläsning och tv-koll. Roligare än så här blir det inte denna dag. I morgon är det dags för nya blodprov och läkarbesök. Inte heller så jättelattjo men som jag konstaterat förut är det alltid lite spännande att på läkarbesöken få reda på om det blir cellgiftsomgång enligt scema, lika spännande är det denna vecka. Man vet aldrig!

Bäst just nu: Har nog aldrig haft så lite kläder på mig i år som jag hade när jag var ute och gick i dag. Alltså, jag var ju anständigt klädd, jag menar inte att jag hade lite kläder... jag menar bara att det är varmt och härligt ute, att man inte behöver ha på sig så hejdundrans mycket nu för tiden. Så nu vet ni.

7 kommentarer:

  1. Sänder dig kramar, tankar och omtankar. Att få störd nattsömn när kroppen redan är anfallen av monster, låter inte alls kul. Hoppas innerligt att natten blir bättre. Skumt att du mår dåligt den vecka du ska må bra. Men var det inte så förra gången också? Din kropp kanske inte förstår sig på almanackan.
    Hoppas att du orkar njuta lite av värmen och våren. Låter så eftersom du tillbringat mycket tid på balkongen. Klokt val.
    Kram och en synnerligen god sömn i natt tillönskas från Majken

    SvaraRadera
  2. Majken: Tack! Nej det är inte helt kul, känns som att jag skulle behöva en hel natts sömn - vi får väl se hur det går den här natten. Haha, nej den verkar inte ha full koll, vi får ta en almanackslektion kroppem och jag :) Det ska jag absolut göra, det är ett vinnande koncept att sitta på balkongen så jag kommer fortsätta!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Din S Ö N D A G verkar varit lite blandad. Ballkongsittningen var väl skön, liksom solen. Du är så tapper som kämpar på. Jag tycker att du är värd att få hur mycket hejarop som helst så som du kämpar. Du har i alla fall mitt allra största HEJA HEJA HEJA HEJA HEJA EMMA!
    Sov gott och hoppas allt går bra i morgon.
    Storkramen bästa Emma!

    SvaraRadera
  4. Emma! Hoppas att slen gjort att du får sova i natt.Det skulle du verkligen behöva. Är hemma, kom hem vid 16-tiden. Sitter framför tv:n men ska snart hitta min säng. Ber en liten extra bön om god sömn - för oss. Kram/Birgitta

    SvaraRadera
  5. Då blev inte söndagen som vi hoppats. Motigt kan man säga. Men imorgon är det en ny dag. Som Birgitta skriver ikväll en extra bön för en god sömn. Du är så värd det. Det finns inte ord att uttrycka med längre...... Hoppas, hoppas, hoppas morgondagen blir bättre.
    Solen har dock värmt oss gott denna dag. Tacksam för det.
    Hälsokramar i kubik från Ylva o Lasse

    SvaraRadera
  6. Hello syster!
    Cellgiftsvecka betyder oxå Påskvecka i Jönkan!! Helt enkelt ägg och häng med bror! Hoppas det går bra nu med veckans äventyr så ses vi i slutet av veckan!
    Ha d bäst!

    SvaraRadera
  7. Isa: Ja det var den nog, men mest var det en helt okej dag om än inte jätterolig - men hur skulle det se ut om man alltid hade jätteroligt... tack för hejaropen :)
    Kram!

    Birgitta: Tja, det går väl lite si och så med sömnen, men jag klagar inte - jag sover ändå helt klart de flesta av nattens timmar :) Härligt att du kommit hem nu, hoppas det går bra att komma igång hemma! Kram!

    Ylva & Lasse: Den här dagen har absolut varit bättre! Kanske till och med slipper ha ont i kväll, vi får se :)
    Ja solen blir man ju väldigt glad av, alltid!
    Kram!

    Oscar: Precis!! Det ska bli trevligt att komma ner igen, så på torsdag smäller det! Det gör vi, ha det fint till dess :)
    Detsamma och kram!

    SvaraRadera