onsdag 13 april 2011

Mindre lyckad matdag, mer lyckad bebisdag

Den här tiden på dygnet finns det en viss risk att jag bli lite trött och gäspar konstant. Jag sover ju numer utan sömntabletter och själva insomnandet är sällan ett problem, det som ställer till det är att jag ganska ofta vaknar på nätterna och får sömnen störd av den anledningen. När benen har legat stilla länge känner jag dem inte längre och vrider mig därför (antar jag) väldigt mycket för att få lite liv i dem och liksom veta säkert att de sitter kvar. På morgonen är sängkläderna i en enda röra och jag antar att jag lever runt ganska mycket denna tid på dygnet. Så här dags känner jag av det.

Haft en dålig matdag i dag, ingenting har smakat bra, jag äter bara för att jag måste. Frukosten brukar vara den måltid jag är minst sugen på nu för tiden, men lunchen blev inte heller någon höjdare. I eftermiddags var det fika med Jessica, Erik och Vilmer, jag tog en äppelpaj med vaniljsås och en vitaminkickssmoothie. Kändes väldigt lockande till en början men en bit in i äppelpajen kände jag att det var någon sorts bismak på hela härligheten. Det visade sig, när jag kom mot slutet, att härligheten inte var så härlig - den var möglig... Nu kan man ju säga att vad jag än äter i kväll så kommer det ju vara bättre, men jag är fortfarande inte matsugen. Ibland skulle man vilja stoppa i sig ett litet piller (för piller är jag ju bra på att få i mig!) som motsvarade en hel måltid. Tråkigt, ja - men lite enklare mellan varven.

Nu var dock själva fikastunden trevlig, om man bortser från det (o)ätliga innehållet. Att umgås med vänner och söta bebisar mår man alltid bra av :)

Vilmer är väldigt söt, trots att han har ett halvt gubbansikte på huvudet! Men är man så liten kommer man undan med mycket...

... och här ger han sig själv applåder efter att mycket övertygande ha framfört rörelserna till den kända hitlåten "Imse vimse spindel"!


Nu ska jag kura ihop mig under en filt. I dag är det en grå och kall dag i Stockholm, våren känns extremt långt borta. Dags att tända värmande ljus och bädda ner sig under en varm filt alltså :)

Bäst just nu: I dag har jag varit värktablettsfri hela dagen. Blir med stor sannolikhet en omgång piller till natten men det är helt klart ett steg i rätt riktning att låta i princip en hel dag gå utan att stoppa i sig smärtstillande. Det går framåt!

5 kommentarer:

  1. Hej på dig!
    Har varit lite brist på bloggläsningstid nu några dagar. Men nu fanns tiden. Dessvärre har jag inget särskilt att säga, men kan ju alltid klämma i med ett: heja, heja!

    SvaraRadera
  2. Emma!
    Möglig paj, blä... låter inget vidare. Du som själv verkar vara en fena på goda pajer. Päronpaj vill jag minnas. Hoppas matlusten kommer tillbaka.
    Vi säger så, bättre matlust i morgon efter en god natts sömn. Så var det bestämt!
    Fortsätt nu ätt kura under filten ikväll.
    Kram till bästa tjejen!

    SvaraRadera
  3. Monica: Hej och välkommen tillbaka! Heja heja är bra att klämma i med, det funkar alltid :)
    Kram!

    Isa: Haha, nej det är inget jag rekommenderar! Ja jag är inte helt bortkommen när det gäller att göra paj, så jag får väl satsa på att göra egna framöver. Det gör den nog så småningom, förhoppningsvis redan i morgon som sagt, bra bestämt!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Lise-Lotte Lindgren14 april 2011 kl. 20:20

    Huga! Hoppas att du stämde fiket som gav dig den mögliga pajen ;-)
    Skönt att du inte har så ont nu! Och att du kan somna utan sömntabletter är ju kanon!
    I dag hade Helena bakat en massa muffins till alla. Det fanns sockerfria, glutenfria, laktosfria och vanliga muffins. Hon fyller 40 på söndag och hon fick sång, en bukett otroligt vackra ljuslila rosor och ett par Adidasdojer av oss ;-)
    Såg att du ska komma på besök på måndag. Trevligt!
    Kram
    L-L

    SvaraRadera
  5. Lise-Lotte: Jag borde nog gjort det!
    Ja det känns väldigt bra att börja vänja sig av med tabletterna mellan varven, lär behöva ett gäng nästa vecka vid nästa cellgiftsomgång, men det är ju bra att inte knapra piller konstant!
    Ja jag såg det, det var grymt avancerat! Synd att man missade detta muffinskalas. Fina presenter låter det som :)
    Ja det blir roligt, ses då!
    Kram!

    SvaraRadera