torsdag 8 december 2011

Tillbaka för att få nya minnen

Jönköping har det här året mest påmint mig om cellgifter. Det är ju en ganska tråkig känsla till sin gamla hemstad men det blir kanske lätt så, jag har varit här efter nästan varje cellgiftsomgång detta år. Lyckligtvis kan man ju ofta lägga gammalt tråkigt bakom sig och få nya minnen, och det är bland annat det jag satsar på nu några dagar när jag är hemma hos mamma och pappa igen. Har inte varit här sedan i somras men nu känns det bra att komma hit igen, när livet på så många sätt har återgått till något som är lite mer normalt.

I dag har mamma och jag gått på stan, något vi alltid försöker få in när jag är här. Det ser ungefär likadant ut varenda gång, vi fikar och jag shoppar - så även i dag. Hade en liten tanke på att börja julklappsinhandlingen men själviskt nog köpte jag bara saker till mig själv... klapparna ska nog dock hinnas med de också innan julafton!

Inga julklappar men däremot fika på ett juligt Bernards, med utsikt över gågatan där ute...

... och här kastar jag längtansfulla blickar mot en spännande chokladbiskvi... 

... åhhh så gott! Undrar ni varför den var spännande? Jo i stället för den klassiska chokladsmörkrämen under chokladhöljet var det...

... alldeles väldigt läcker grön päronsmörkräm! Är inte det spännande så säg?!


Nu är det nog sängen som gäller, gick upp ohälsosamt tidigt i morse för att komma hit i vettig tid. I morgon ska jag göra något oerhört spännande som jag inte gjort hittills i år - vad får ni se då :)

2 kommentarer:

  1. Haha, vad det inte du som skulle ta en kakpaus!!!???
    Grön kräm ser ju onekligen lite spännande ut.
    Sov gott denna sena timma!:)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Isa: Hehe, jo jag skulle ju det... jag är hopplös på kakfronten!!
    Det var gott som omväxling :)
    Kram!

    SvaraRadera