tisdag 6 december 2011

Fikafrossan fortsätter

Från och med så snart som möjligt och lång tid framåt bör jag nog sluta fika så in i baljan! I fredags var det norra Europas största kakbuffé på Taxinge slott, i lördags var det kakkalas med vännen Karin, i söndags fikade jag på en och annan kaka som inte gick åt under lördagen, i går var det avskedsfika för en kollega som slutat och i dag var det jobbfika igen! Ja, det är svårt att låta bli... I dag var det kanske det viktigaste fikat av alla fikor, så då kunde jag ju inte avstå. I dag ville min fina kollega Birgitta fira att jag är tillbaka på jobbet, hyfsat frisk och inte fullt så sjukskriven som för bara några månader sedan - och firar gör man på min arbetsplats allra bäst med fika!

Kanske norra Europas näst största kakbuffé (allt syns inte på den här bilden)! I alla fall norra Europas godaste kakbuffé...

 ... man säger ju inte "nej tack!" till exempelvis kladdkaka med marshmallows i alla fall!

 Jadå, den här icke längre synliga kakan var jag med och åt upp! Så kan det gå.


Från och med i morgon får det nog bli en dag med en slät kopp kaffe eller en slät kopp te, inga kakor. Eller jo förresten, det kanske blir en och annan pepparkaka ändå... vi är några stycken som ska på glöggkväll hos en kollega. Och på torsdag blir det säkert också en julkaka. Och på fredag... Ja, det är inte lätt att vara nyttig i december alltså. Så jag fortsätter nog på fikabanan genom att hela tiden skylla på att jag måste firafika mig själv, som hyfsat frisk och inte fullt så sjukskriven som för några månader sedan :)

I övrigt vaknade jag till lite snö i morse. Med betoning på lite, det var nog mest frost. Det var i vilket fall som helst tillräckligt mycket för att jag skulle känna att det var så där frosthalt att ta sig till jobbet tidigt i förmiddags. Jag hatar verkligen det underlaget! Den som uppfinner snö och frost som bara lägger sig på gräsmattor, inte gator och trottoarer, kommer jag tycka väldigt mycket om. Väldigt (vad det nu är värt). Se så, ut och uppfinn något nu där ute!

2 kommentarer:

  1. Hon är allt bra kollegan Birgitta, fint initiativ! Gott ser det ut dessutom.
    Det blir lite magrare på den fronten när du kommer hem på torsdag, kanske tur det. Vi ska iallafall ha det väldigt trevligt, bara så du vet.
    Hälsa kollegan extra mycket och..
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Inger: Det är hon sannerligen! Det är nog tur att det inte bli allt för mycket kakor faktiskt. Det är jag helt övertygad om att vi kommer ha!
    Det ska jag göra, kram!

    SvaraRadera