fredag 16 december 2011

Lucka 16

 Med tanke på att det är fredag tycker jag det är dags för lite fredagsmys i dagens lucka, i form av två olika sorters bilder - alla med julanknytning förstås. I går var jag hemma hos vännerna Linda, Marcus och Ellie (fast den manliga familjemedlemmen var ute på jobb så det blev en total tjejeftermiddag- och kväll i stället). Efter en förmiddag på stan där Linda och jag skulle köpa julklappar (jag lyckades med de stora inköpen - kom hem med en rulle tejp! Inte som julklapp utan som ett medel för att slå in själva julklapparna...) tog vi oss sedan hem till den för dagen lite reducerade familjen och ägnade oss åt att bland annat äta julgodis! Mintkyssarna och de två olika sorters fudgen på översta bilden kommer från Drottningholms julmarknad, precis som marmeladen och de hårda karamellerna i småskålarna på bilden under. Påsen med knäckkola doppad i choklad köpte jag på Falköpings Ost när jag var nere på cancerrehaben.

Om det berodde på den omedelbara känslan som infann sig tack vare sötsakerna eller om det var för de inhandlade julklapparna på stanrundan ska jag låta vara osagt (det var i alla fall inte tack vare tejpen), men vid det här laget tyckte vi det var väldigt lämpligt att montera och klä en gran! För alla "äkta julgranar-talibaner" där ute, som tycker att plastträd är en styggelse, kan meddelas att delar av familjen är allergiska mot de äkta granarna, så det så. I vilket fall som helst, vi började och kunde inte sluta innan det var klart! Jag är väl medveten om att alla bilder inte är direkt knivskarpa men ni får förmodligen en känsla av det hela. De två mittersta dekorationerna, rosetten och den glittriga platta stjärnan, kommer från snygga varuhuset Harrods i London. Jag fick den stora äran att hänga upp första kulan, det levde jag på i minst en timme :)
 

4 kommentarer:

  1. Morning, den 16:e dagen! Vad du festar på. Både godis och klä julgran, ingen hejd på JulEmma! Ska försöka ta tag i mina egna förberedelser. Det går lite långsammare här, men NU tror jag bestämt att jag sätter igång.
    Fredagskramar!

    SvaraRadera
  2. Isa: Haha, ja men ja åt inte upp alt, jag lovar! Nej det är sannerligen inte mycket hejd på mig... Lycka till :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack käraste Em för en superhärlig dag! Så mysigt som det bara kan bli, med julgodis och julgran:) julgranen står kvar(dvs E har inte rivit ner den:) och jag sparade några kulor till M, så får han också vara med på ett hörn när han kommer hem..
    och tack för ditt stöd i min julklappshysteri.
    Ja helt enkelt, tack för att du finns :)

    SvaraRadera
  4. Linda: Tack själv, det var en höjdardag, synd att december inte är lite längre, då hade vi kunnat ha fler sådana! Haha, bra där fröken E! Klokt av dig, klart att han ska få vara med på ett litet hörn :)
    Du har alltid mitt stöd, det vet du :)
    Detsamma till dig gums!

    SvaraRadera