söndag 11 december 2011

Lucka 11

Mina damer och herrar, låt mig presentera Gibson! Ljushästen Gibson har funnits i mamma och pappas hem i väldigt många år och den används flitigt under den här tiden på året. Den var namnlös från början men vid någon lunchsammankomst för då väldigt många år sedan frågade någon av oss vad vår senaste familjemedlem egentligen hette. Lillebror, som då var väldigt inne på att spela gitarr, tyckte att Gibson var ett klockrent namn på vår coola, stora smideshäst (exakt vilken gitarr han tänkte på vet jag inte, det borde varit en Les Paul om ni frågar mig men i sammanhanget är det ganska oviktigt) och Gibson fick det bli! I dag har vi tänt tredje ljuset och även om Gibson ser aningens trött och sorgsen ut så gillar han verkligen det här, jag lovar!

3 kommentarer:

  1. Lite ofattbart att det redan är den tredje advent. Så fort det gått.
    Skönt att få tända lite ljus i mörkret, det behövs verkligen.
    Advent är en fin tid, tur att vi har den här i Svea rike.
    Tack för att du bjuder på lite adventsglimtar varje dag.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Han var snygg den där Gibson och stråla kunde han oxå.
    Tjenixen och kram!:)

    SvaraRadera
  3. Anonym: Håller med, jag fattar inte var tiden tar vägen?! Och ja, ljusen behövs verkligen så här års, det är mysigt att lysa upp tillvaron lite :)
    Så lite så, kul att du gillar det!

    Isa: Eller hur, han strålar bättre än de flesta tror jag!
    Kram!

    SvaraRadera