söndag 18 december 2011

Lucka 18

I går var jag hemma hos vännerna Karin och Anton. Efter att ha gått på stan och handlat julklappar i totalt ösregn i flera timmar, kom snön när Karin och jag var ute och promenerade med Edvin i barnvagn och Håkan i koppel (den förstnämnde är sonen, den andre hunden. Bara så ni inte får några konstiga bilder i huvudet). Det var väl förvisso snö av den regnblandade sorten men det blev i alla fall lite vitt på sina ställen och både människor och hund hade stora vita flingor på kläder eller päls när vi kom inomhus igen. Det här för ju osökt in mig på det jag valt som dagens tema: vintervitt! De flesta bilder kommer hemifrån mamma och pappa. Det kanske är lite svårt att på mittenbilden verkligen se om det är vita hyacinter men ni får helt enkelt lita på mig att det är så!

Även vita, lite glittrigt frostiga grenar känns ju vintrigt - titta bara på bilden här bredvid till vänster, med sina snötunga grenar. Eftersom den mesta snön mer eller mindre verkar ha försvunnit under natten här i Stockholm får man titta på bilder som dessa i stället, och ändå på något sätt förstå att det är en vintermånad utanför fönstret. Med detta önskar jag er en glad fjärde advent!

3 kommentarer:

  1. Gillar också vita blommor, vilsamt på något sätt.

    SvaraRadera
  2. Vill bara säga HEJ, denna 4:e advents söndag. Här springer dagarna fram och jag med dem. Tack för fina bilder och...
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Anonym: Visst är det! Det är speciellt när det gäller krukväxter som jag gillar vitt så här års, sådana som har ett längre liv än snittblommor, och som kan stå och se vintervita ut länge :)

    Isa: Hej tillbaka :) Eller hur, det går verkligen undan nu...
    Kram!

    SvaraRadera