fredag 13 maj 2011

Tillbaka i cyberspace med få krafter

Ber lite grann om ursäkt för att jag inte uppdaterat bloggen sedan i onsdags, men det har varit ett enormt datorstrul på blogspot så felet har inte legat hos mig. Tyvärr har vissa kommentarer på mitt förra inlägg försvunnit innan jag har hunnit svara på dem, men inte heller detta är mitt fel. Vill bara säga att jag är glad för alla fina ord som trillade in men som nu inte går att läsa. Tack i alla fall för glada tillrop och peppning!

I onsdags i fotostudion kände jag mig hur pigg som helst, sedan dess har orken avtagit kraftigt. Kom till mamma och pappa i går eftermiddag och sedan dess, fram till nu typ, har jag 1. legat i deras vardagsrumssoffa, 2. suttit i deras vardagsrumssoffa och 3. gått omkring lite sakta mellan vardagsrummet, hallen och köket. Mer action än så har det inte varit. Hallonsaftscellgifterna var alltså inte alls så snälla och oskyldiga som man först kunde tro. Jag har inte riktigt lika ont som jag har haft förut men kroppen känns väldigt obehaglig, det kryper överallt och jag vill bara kapa av vissa kroppsdelar, framför allt benen, och slänga dem i en hög och slippa bo i den kropp jag nu befinner mig i. Det som skiljer mest från de gamla vanliga cellgifterna är nog tröttheten som så totalt överfaller mig. Det är inte bara det att kroppen är trött, öm och svag, jag skulle också kunna sova nästan konstant. Hoppas verkligen jag slipper cellgifterna snart, det känns som att jag börjar kunna detta nu...

Det är ibland svårt, till och med för mig som lever i det, att stå ut med mina två olika sidor. I onsdags pigg och full med ork, i går och i dag ordentligt sänkt. Hur ska man lära sig stå ut med dessa dagar som är så totalt upp och ner?! Kan man göra något för att få upp orken de dagar den inte finns där automatiskt? Eller är det bara att hoppas att nästa dag blir bättre? Kanske.

Även om det varit en väldigt lugn dag har vi festat till det lite grann, med tårta till eftermiddagsfikat! Man gör vad man kan för att liva upp tillvaron, det är vi rätt bra på.


Kvällen är nu lugn, det blir nog lite tv i kväll, lite massage för trötta ben och fötter, samt pizza. När det gäller min stukade/vrickade fot känns det lite bättre, jag tar tillvara på allt som går åt rätt håll! Ha en trevlig fredagkväll där ute :)

Bäst just nu: Förutom att det är skönt att omigen vara hemma hos mamma och pappa är det en klar fördel att det går att blogga nu, efter det lilla strulet. Det är skönt att skriva av sig och att meddela hur läget är. Hur gjorde man förr, när det inte fanns datorer? Flaskpost är ju inte riktigt samma sak...

5 kommentarer:

  1. Trist att du har kroknat igen och är så trött och har ont. Trodde hallonsaften skulle vara lite vänligare. Kanske kan det ge sig lite snabbare än tidigare iaf. Skönt att foten är lite bättre, alltid något.
    Hoppas på en bra natt och en ny morgondag med mer ork, hör ni det alla nedrans monster!
    Stora kramen till min Hero!

    SvaraRadera
  2. De röda monstren var alltså inte så mycket snällare. Hoppas att de inte är så långlivade i alla fall. Utan att krafterna kommer snabbare. Önskar att man kunde välta kraft över dig. Men vi hoppas på en god natt och mer kraft imorgon.
    Kämpa på. Snart får alla monster avsked. De har ju snart gjort sitt totalt sett.
    Bamsekram till den största fightern jag känner.

    SvaraRadera
  3. Hej Emma!
    Tiden rusar lite för fort. Skulle skrivit långt tidigare, men Du skall veta att vi tänker på Dig,och är med Dig - varje dag! Det kan ju vara en trygghet. Skönt att vara hos MaPa för Dig nu igen. Och vem vet den där lite "elaksnälla" hallonsaften kanske gör nytta imorgon. Vi hoppas och tror på det. F.ö. så var Du helt suveränt bra på proffsfotona Du lade ut. Du är ju en strålande stjärna - där också! Vad kul att se... Nu önskar vi och ber att alla goda krafter tar ett bra nappatag, bara för Din skull! Stora MAXI-kramar från Ulla & Stig
    i Vittsjö

    SvaraRadera
  4. Vilken fullständigt underbart vacker tårta! Kan inte se mig mätt på den! (Men det lät ju konstigt när det handlar om något ätbart. Nåja, den var hur vacker som helst, i alla fall.)

    Häromsistens hörde jag följande: Tålamod är det största modet. Det tyckte jag var klokt och det är väl det mod du har och behöver just nu: tålamodet. Kram!

    SvaraRadera
  5. Isa: Ja det är lite småelaka, men stundtals ändå lite småsnälla, de är nog liiiite vänligare än de gamla monstren! Och ja, det är skönt att inte allt krånglar, foten blir bättre och bättre!
    Kram!

    Ylva: Nej ibland visar de sig från en ilsken sida, men ibland verkar de också lugna ner sig något, så jag har ganska gott hopp ändå :) Och sömnen är ju god nu för tiden, så jag samlar en del kraft under de timmarna!
    Tack och kram!

    Ulla & Stig: Den gör ju gärna det :) Tack, härligt att höra! Ja än så länge är hallonmonstren ganska snälla, jag hoppas de fortsätter så! Man tackar!!
    Kram!

    Monica: Ja den var väldigt fin, och god! Ibland behöver man lite extra fest i livet tror jag :)
    Väldigt klokt och bra! Det ska jag tänka på både lite nu och då!
    Kram!

    SvaraRadera