fredag 20 maj 2011

En bra dag, i all sin enkelhet

En sådan här dag, när jag inte har hysteriskt ont eller är jättetrött, tycker jag livet är smått fantastiskt. Det behövs inte alltid så mycket, det räcker att kroppen mår ganska bra så känns livet trevligt på nästan alla sätt och vis. Det är nästan så man kan känna sig som en ganska normal människa när monstren mestadels är lugna och fina. En vacker dag kommer jag må ännu bättre än så här, en vacker dag kommer jag vara utan monster helt och hållet - ingen smärta, ingen trötthet. Ge mig ett gäng månader till bara!

I går var det grillning med mamma, lillebror och svägerska. Stackars pappa jobbade och får således inviga grillsäsongen en annan dag... Gott var det i alla fall, jag hoppas på väldigt många grilltillfällen i sommar. Mat tillagad utomhus över eld blir liksom automatiskt en trevlig, god och härlig upplevelse. Hur det går till vet jag inte, det bara är så.

Lina och Oscar förbereder grillspetten med kött...

... och Emma tar sig an grönsaksspetten. 

Lina överger plötsligt spetten och gör goda röror till spetteriet!

Men hur gott ser inte det här ut då?!

Oscar är grillansvarig och lägger på spetten med stor koncentration...

... för att sedan begrunda/beundra sitt verk.

Efter ett tag kommer storasyster ut och hetsar på lite. "Är det färdigt snart? Vi är hungriga!". Jodå, det blev färdigt och det blev väldigt gott. Ropen skalla - grillat åt alla!


I dag har det varit en lat och solig dag på balkongen. Det går nästan inte att ha några bekymmer när man sitter i en solstol, jag kopplar i alla fall bort allt och bara njuter, tänker inte. Jag är inte mycket för att oroa mig för saker som ligger framför, inte mycket för att gräva ner mig i att livet ser ut som det gör och inte som jag vill. Jag är sjuk, ja, men jag gör det bästa av hela situationen. Och i dag är det en bra dag, i dag har jag ganska bra med krafter, i dag skiner solen. Livet måste inte alltid vara mer än så.

En glass i solen mår man bra av...

... en vacker blombukett likaså, tack Ylva för denna lilla glädjekick!

Vättern...

... med sina båtar blir jag också glad av, jag älskar båtar! Den här heter Nya Skärgården.


Bäst just nu: Det verkar kunna bli en solig och varm dag i morgon också, ett tillfälle att tanka ny energi.

5 kommentarer:

  1. Så roligt att denna dag har varit bättre. Och härligt ser ni ut att ha det däruppe i paradiset. God mat och härlig gemenskap.
    Hoppas att denna förbättring håller i sig och att du får njua av att krafterna kommer åter. Glad att den lilla blomman blev till glädje.
    Önskar en god natt och förnyade krafter imorgon till er alla.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Åh vad skönt att du haft en bra dag. Din styrka bland annat är att ta stunden när den kommer, toppen. Nu sitter jag och väntar på att Malin fam ska komma. De åkte vid 19-tiden från Stockholm. De väljer att åka på natten då barnen sover så blir inte resan så lång för dem. De stannar till onsdag så nu får jag rå om dem i flera dagar, toppen.
    I morgon bitti,halv sju sticker vi till Hässleholm för att ställa ut vår busiga mops. Få se hur det går!
    Jag håller nu mina tummar att du får många goa dagar framöver. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga sommarbilder! Önskar dig och din familj en trevlig helg! Kramar Lisa

    SvaraRadera
  4. Härliga glada bilder! Megastor lördagshälsning till dig.
    Massor av kraftkramar!!!

    SvaraRadera
  5. Ylva: Ja det går ingen jättestor nöd på mig nu direkt :)
    Ja vi får hålla tummarna för det! Det blev den, när man som jag älskar blommor skänker de ju mycket glädje :)
    Kram!

    Britta: Ja man ska passa på att njuta när man kan! Vad härligt att du får lite familj med små barn att ta hand om, det ger energi!
    Spännande, hoppas det går, eller snarare gick, bra på utställningen :)
    Tack och kram!

    Lisa: Ja visst blir man glad av dessa små sommarkickar?! Detsamma till dig och kram!

    Isa: Det gillar vi, glatt ska det vara så ofta det går! Hälsning och kram tillbaka!

    SvaraRadera