fredag 28 oktober 2011

Hörs i morgon i stället

Kära vänner! Jag är ledsen, men jag kommer inte skriva om min dag i dag. Jag vet att det är fredag och att man ska vara lite party när helgen kommer, och i sann partyanda inte bli trött än på väldigt många timmar - men om man är på rehab och tränar som en tok slår tröttheten lätt till ganska tidigt, vilken veckodag det än är. I kväll har några rehabkompisar och jag suttit och haft fredagsmys med lite vin, eller mineralvatten för min del. Ni kanske minns de där vita och lila pillren jag fick i förra veckan, de som i få men dock existerande fall kan leda till "olämpligt uppträdande"? Andra dagen jag åt dem drabbades jag av en biverkning som inte stod uttalad i bipacksedeln - kanske för att den var så bisarr - men det kändes hela tiden som att jag svävade ovanför min egen kropp. På riktigt, liksom. Jag tyckte jag såg mig själv med ögon från någon som svävade ovanför mitt huvud. Bisarrt var ordet. Nu försvann förvisso den känslan efter den dagen men behovet av alkohol är inte så stort efter detta, med tanke på vad man kan uppleva i nyktert tillstånd menar jag. Dessutom ska man inte dricka alkohol när man äter dessa märkliga piller - vilket man kan förstå. Alltså blev det mineralvatten. Kvällen har varit väldigt trevlig och vi har gjort det där som vi gjort hela veckan - pratat om allt mellan himmel och jord, skrattat och flamsat ni vet. Har man trevligt glömmer man lätt tid och rum men jag kände nyss att tiden var för mycket för bloggskrivande, det är nu dags att sova. Vad som hänt i övrigt denna dag kommer jag berätta om i morgon, ni får ha tålamod till dess helt enkelt! Ha det fint så länge :) 

3 kommentarer:

  1. Tror jag det, att du blir trött! Vem skulle inte bli det efter så där många träningspass på en och samma dag. Jag hade sett ännu dummare ut i dansövningarna - min kroppskoordination tillhör inte världseliten direkt. Läste om dig i Tidningen häromdagen. Fint reportage! Och så hade du en så fin scarf på bilden - härliga färger. :) Önskar dig en fin västgötsk helg på kurorten! Kram!

    SvaraRadera
  2. Morning Emma, kanske skönt att du får varva ner lite i helgen efter allt ståhej. Här är det strålande höstväder denna lördagsmorgon, kanske är det så oxå i västgötabygden. Kanske hinner ni med lite frisk luft nu när programmet inte är lika fullt. Som sagt, stort att du orkar så mycket.
    Domdär mystiska pillren låter skumma......
    Sköt om dig och ha det fortsatt bra!
    Stora kramen tjejen!

    SvaraRadera
  3. Monica: Eller hur, det är ju omöjligt att inte bli trött efter dessa hårdkörningar! Haha, tror inte du hade sett dummare ut än vad jag gjorde, även det är omöjligt! Visst är den, lila och fin :)
    Tack och kram!

    Isa: Ja det behövs nog, i dag blir det "bara" ett 45 minuters träningspass och 45 minuters stavgång. Någon måtta får det vara på det aktiva livet... Här är det disigt precis som det varit sedan vi kom hit nästan, men det ska ändå bli skönt att ge sig ut i friska luften om några timmar.
    Haha, de är skumma! Men just nu känner jag som sagt inte av någon som helst biverkning.
    Detsamma och kram!

    SvaraRadera