söndag 23 oktober 2011

Framme och installerad

God kväll kära vänner där ute i världen! En liten hälsning från Falköping här. Blir inte så långt, får inte igång min egen dator utan lånar en allmän som inte är så jättekul att sitta vid. Ska bara meddela att jag är här nu, trodde knappt jag skulle komma iväg med all min packning men det gick bra till slut. Kom fram vid tretiden och efter det har det bara varit mjukstart, det är först i morgon allt drar igång. Det är väldigt vackert och jag känner att jag kommer få två väldigt bra veckor! Jag tror vi är 12-15 personer här som alla är på plats av samma anledning som jag - cancerrehab alltså. I morgon drar det som sagt igång, för min del klockan 9.00 med läkarbesök. Funderar på hur jag innan dess ska klämma in frukost och ett frivilligt pass med "Sköna rörelser" (ja, passet heter så) som startar klockan 8.00 i salen som ligger nära spa-avdelningen...  ni hör ju hur trevligt det här är - att börja dagen med sköna rörelser, kanske sitta en stund i en pool och slappa! Det är så himla fint här och jag kommer förstås ta massor med kort så ni får se hur trevligt jag har det!

Efter att ha packat upp mina väskor på mitt rum (rum med egen balkong!) var det dags att träffa alla andra i gruppen. Vi fick en rundvandring över hela stället och vet nu precis var vi ska gå för att bada, slappa i bubbelpoolen, sitta i bastun, träna på gymmet, mötas i grupprum, sitta och mysa med en bok, få olika former av behandlingar (massage, fotvård,  manikyr, ansiktsbehandling och så vidare. Något av det ska jag kosta på mig när jag är här!) och allt annat. Efter det var det middag, med god salladsbuffé, ännu godare köttfärssoppa och om möjligt ännu godare efterrätt (jag kan inte ens beskriva vad det var, lita bara på att det var gott) och trevligt sällskap. Efter det var det kaffe, te och pepparkaka (ja, nu får man absolut äta pepparkaka!) i salongen (fint ska det vara!) och starten på denna vistelse är med andra ord mycket väl godkänd! Nu ska jag gå upp på mitt rum, slökolla lite på tv och sen sova - för som ni fattat vid det här laget; i morgon börjar allvaret!

Bäst just nu: Skönt att vara på plats, det kommer bli väldigt bra det här, det känner jag på mig! Får jag bara igång min egen dator i morgon också är ju allt tipp topp :)

10 kommentarer:

  1. Det låter som du kommer att få det bra och det är dig väl unt. ( Det såg konstigt ut i skrift, säger man så?.. Unt, unnat, I dont know)
    Passa på att njuta i bubbelpoolen, av den goda maten, gör lite sköna behandligar. Helt rätt tänk att unna dig sådant rakt av efter allt du gått igenom. NJUT FÖR ALLT VAD TYGELN HÅLLER!
    Nu behöver du inte heller tänka på packning på ett par veckor heller.
    Sov gott och vakna till en ny bra dag, det önskar jag dig just nu.
    Stora kramen tjejen!

    SvaraRadera
  2. Åh, låter härligt! Njut så mycket du bara orkar. Sköna röresler och träning är inte heller fy skam. God mat absolut bland det bästa. Hoppas solen kommer att skina och att du får bada och bara ha det gott på alla sätt och vis varje dag. Du är värd all lyx.

    SvaraRadera
  3. Låter som det kommer bli jättebra. Hoppas din kropp tar åt sig mycket av allt det braiga. Lycka till!

    (Själv håller jag på att packa för kommande vecka. När det är lite i väskan har man då blivit grymt rutinerad på att packa eller har man fått hjärnsläpp och glömt allt viktigt? Fråga jag klurar på just nu.)

    SvaraRadera
  4. Håller med tidigare inlägg. Njut! Allt vad du orkar. Fast klockan 8 på morgonen!?! Men det är klart du behöver inte äta frukost innan du ger dig i väg och du behöver inte använda dig av SL. Jag tror också att du får det bra. Birgitta

    SvaraRadera
  5. Ha det nu riktigt gött. Unna dig alla slags behandlingar, kosta vad det kosta vill.Du är värd allt. Kram kram

    SvaraRadera
  6. Isa: Det kommer jag helt klart få, det har börjat lovande! Ja visst är det på sin plats att unna sig lite nu och bara njuta njuta njuta?! :)
    Haha, nej och det är väääldigt skönt!
    Kram!

    Anonym: Det ska jag göra! Verkligen inte, det ska bli skönt att komma igång med det. Tack snälla :)

    Monica: Det tror jag också. Det kommer den göra :)
    (hade det varit jag hade jag helt klart lutat åt det senare men för dig som är rutinerad är det nog just så - du är ett packproffs!)

    Birgitta: Jag lovar att jag ska orka njuta jättemycket! Haha, det blev inget av det i morse, men i morgon ska jag börja klockan åtta minsann!! Hehe, nej inget SL så långt ögat når :)

    Britta: Tack, det ska jag! Ja man måste ju passa på lite när man är på ett ställe som har behandlingar :) Tack och kram!

    SvaraRadera
  7. Åh vad härligt det låter! Hoppas du kommer ha det bra dessa dagar! Som sagts tidigare - unna dig en massa behandlingar! Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  8. Karin: Det är härligt och nu ska jag avsluta denna första dag med ett 45 minuters-pass sköna avslappningsövningar :) Det ska jag! Detsamma :)

    SvaraRadera
  9. Ha det så innerligt skönt. Låter underbart att starta dagen med sköna rörelser. Ett walkingband
    (som jag ofta börjar med)låter mycket tråkigare:-)
    Omgivningarna är ju också härliga att vandra i. Salongerna är inte hel fel heller. Som jag njut och ha det så jättebra. Kram

    SvaraRadera
  10. Ylva: Ja jag ska testa det i morgon, hann inte få in det i schemat i dag. Hm, det gör det faktiskt...
    Nej än så länge verkar allt toppen, finns mycket att upptäcka också :)
    Kram!

    SvaraRadera