måndag 28 november 2011

Den här dagen

God kväll på er! I dag har jag varit ledig minsann. Ska jobba tisdag och torsdag den här veckan, i stället för måndag och tisdag. Man måste förnya sig lite mellan varven! Eller egentligen handlade det väl mest om att min vikarie och jag skulle få ihop jobbdagarna på ett för oss båda tillfredsställande sätt - och så här blev det. På min lediga dag har jag äntligen lyckats städa och pynta klart och jag är nöjd, nu är det liksom mys i varenda vrå! Det är i det läget det passar väldigt bra att "jula" till det ytterligare lite till, genom att mysa i köket över degbunkar och receptböcker innehållandes julkakor. I helgen ska jag ha kakskalas med några vänner och i dag började jag alltså baka till festligheterna. Resultaten får ni dock se först efter kalaset... Mitt under städning och bakning funderar jag också på julklappar. Vad ska jag köpa till mina nära och kära? Det går sådär med tankarna, men det är ett kärt bekymmer, jag älskar att köpa presenter! Ska nog försöka klämma in lite shopping den här veckan, mellan kakbak och jobb.

I övrigt har det inte hänt så mycket. Vad har ni sysslat med i dag då?

8 kommentarer:

  1. Denna dag har mest bestått av jobb, jobb, jobb och lite till jobb.
    Sedan gör jag som du, tänder ljus och slappar. Fast....du slappar ju inte så mycket precis, bakar och allt. Hurra för dig!!!
    Kvällskramen!

    SvaraRadera
  2. Isa: Oj, det var mycket jobb! Bra att du slappat efter allt det där jobbandet... Ja det är lite fart på mig, fast efter städning och bakning har det varit ganska slappt, skönt!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Igår var det jobb hela dagen. På kvällen Tomas Sjödin i Pingst Jkpg där vi f.ö mötte din far. Mycket bra kväll.
    Idag tisdag ledig dag med frissa, tvätt och strykning och lite pynt.
    Varmt tack för fortsatt trevliga rapporter. Alltid så roligt att läsa. Ha en fortsatt god vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ylva: Aha, du gjorde i går det som jag gjort i dag kan man säga, jobbat alltså :) Kan tänka mig det, han brukar vara bra den där Sjödin!
    Låter som en bra tisdag med lite av varje. Varsågod, kul att du läser!!
    Detsamma och kram!

    SvaraRadera
  5. Har inte varit inne på din blogg på ett tag. Du har det så adventsfint. Här känns som om det bara hänger en stjärna i fönstret men det ska väl bli lite bättre till helgen - förhoppningsvis. Syrran och jag har i alla fall fixat paketen till syskonbarnbarnens adventskalendrar. I söndags slog jag in 96 paket. Ska försöka åka förbi Kevin i morgon efter jobbet. Skulle tro att de andra får vänta till fredag men då får det ju öppna fler paket på en gång. Ha en skön dag i morgon så ses vi på torsdag. Kram. Birgitta

    SvaraRadera
  6. Birgitta: En stjärna är inte så tokigt det heller - men den kanske vill ha lite sällskap så den slipper sprida stämning ensam :) Oj, 96 paket är väldigt många, bra jobbat! Jag fick också små paket i en adventskalender när jag var liten, en väldigt trevlig sak då :)
    Det gör vi, kram!

    SvaraRadera
  7. Här är det sjukstuga. Låter inte så muntert kanske, men man kan ha mysigt och skönt ändå! Det blir mycket mys och bolibompa:)
    Det sjuka är bara förkylning med lite krydda av ögoninflammation, så ingen vill komma hit och då passar jag på att låta bli dammsugning och annat plock. Rätt skönt det med:)

    Du skriver som vanligt med en positiv ton Emma, du grym på att ge enrgi genomd et du skriver. KRAM till dig!

    SvaraRadera
  8. Susanne: Nej det var det inte, men man blir ju sjuk ibland, och då får man göra det bästa av situationen. Det låter som att ni fixar det :)
    Haha, ja man ska verkligen inte städa i onödan!
    Tack fina du :)
    Kram till er!

    SvaraRadera