torsdag 10 maj 2012

Oliiiidligt spännande!

Jag känner mig lite som en femåring, som tycker att väntan fram till dopparedan är snudd på oliiiidligt spännande. Vad ska tomten ha för överraskningar i sin stora säck när han dyker upp nästa dag? Översatt i vuxet tillstånd: Vad ska USA ha för överraskningar i sin stora säck? Vad finns det att upptäcka däri - att hänföras av, bli förtjust i, kanske inte helt förstå... och så vidare. Det är nästan oliiiidligt spännande så här dan före dopparedan! Om ett dygn ska jag snart sväva bland molnen ni ser här i bakgrunden! Typ.

I måndags insåg jag att jag nog behövde vara ledig denna dag, för att över huvud taget få ihop livet inför det stora som väntar. Det där med packning har jag inte alls hunnit ägna mig åt, det har varit långa och intensiva jobbdagar, och på kvällarna har jag haft behov av att bara rensa skallen i tv-soffan i sällskap av hockey-VM, Desperate Housewives, GCB och allt vad det nu varit. Alltså: ledig dag i dag, för packning och fixande. I morse var jag på ett av "mina" sjukhus och tog blodprov (giftstruma-koll denna gång) exempelvis. Ska egentligen ta det nästa vecka, men det kan ju bli lite svårt, så jag fick tillåtelse att lämna blod i dag i stället. Men nu är jag tillbaka och ska öppna upp resväskorna - blogga har jag egentligen inte alls tid med! Men jag tänkte att ni i alla fall skulle få en liten lägesrapport, vilket ni nu fått! Jag ska härmed försöka lugna ner all förväntan i kroppen och försöka vara fokuserad på mina uppgifter. Låtsas att det inte är en sorts dopparedag i morgon! Det funkade aldrig när man var liten och trots att jag är lite klokare i den här åldern vågar jag inte lova att det funkar när man är 30+ heller...  

4 kommentarer:

  1. Jag säger bara ÅHHHHHHH så kul!!!
    Är borta mycket just nu men tänker på dig och hoppas att du ska ha det
    SÅÅÅÅ bra.:)))
    Tjoho & kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag tror jag kommer lyckas med det :) Ha det bra du med, vad det nu är du gör!
      Kram!

      Radera
  2. Ha det så kul nu Emma!! Hälsa din mamma och pappa!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag, lovar! De hälsar tillbaka förstås :)
      Kram!

      Radera