fredag 3 juni 2011

Solen, vännerna och fotbollen

Det är härligt att vakna upp till en alldeles toksolig dag. Från mitt sovrumsfönster har jag utsikt över vatten och båtar, närmsta husen ligger en bit bort så det är ingen insyn. Eftersom jag kan sova i både ljus och mörker drar jag aldrig ner persiennerna när jag går och lägger mig och kan då alltså alltid avgöra väderläget så fort jag slår upp ögonen. Och i dag var det alltså blå himmel och sol - en bra start på dagen! Lär bli balkonghäng i dag, har väldigt ont i kroppen så jag har svårt att tro på mer avancerade händelser än att sitta i en stol denna dag...

I går var det en bra dag, hälsade på vännerna Karin, Anton, Edvin (bebis, lite drygt två månader) och Håkan (hund, ålder okänd - i alla fall för mig). Det var i vanlig ordning alldeles fantastiskt trevligt - bebismys, tjejsnack, fika, hundmys och trerättersmiddag som avslutning på kvällen (Anton kan vara stans bästa kock). Dessutom konstaterar jag, även det i vanlig ordning, att vänner får mig att må bra!

Söt-Edvin posar lite lätt för kameran!


Nu ska jag styra stegen mot balkongen. Ha en bra fredag!

Bäst just nu: I kväll är det EM-kvalfotboll, Sverige möter Moldavien på bortaplan. När jag låg i sängen i morse upptäckte jag att jag, utan någon som helst tanke bakom, har blått nagellack på tånaglarna och gult på fingernaglarna! Skyll inte på mig om det blir förlust, jag har gjort vad jag har kunnat för seger i kväll... :)

6 kommentarer:

  1. Vilken gullig liten kille, så pigg han ser ut! Glad att läsa att du hade det bra igår. Vänner som Håller ut är fina vänner. Värmer! Hoppas att värken ger sig under dagen så du kan njuta på din helmysiga balkong.
    Skulle gärna komma på en fika, tar den på den egna balkongen nu i stället.

    Mega styrkekramar till dej!

    SvaraRadera
  2. Så gör jag också! Låter bli att dra ner alltså. Har alltid trott jag är ensam om det eftersom folk tycker jag är konstig som kan sova utan att dra för gardinerna. Nu känner jag mig plötsligt helt normal igen. :) Jag har träd utanför fönstret, jag gillar att kunna titta på dem, innan jag somnar, på natten om jag vaknar/inte kan sova, och på morgonen. Och så får man vädret och det ungefärliga klockslaget (ljut/mörkt) på köpet.

    Har varit ute i solen en stund och pressat. Ha, ha, inte direkt kanske, men läst några boksidor och framförallt lyssnat på fågelsången från skogspartiet intill. Ska nu - motvilligt, men ganska nödvändigt - bege mig till stan för några ärenden.

    Önskar dig en fin balkongdag!

    SvaraRadera
  3. Inger: Ja han är söt och var väldigt pigg, ingen som helst sömn trots att jag var där i massor med timmar! Precis, sådana vänner gillar vi :)
    Haha, ja gör det, den balkongen är ju mer anpassad för fler personer!
    Kram!

    Monica: Åh vad bra att du är likadan - jag trodde också att jag var ensam om det! Precis, bara fördelar med att inte dra ner/dra för :)
    Galet varmt i dag, det gick inte så bra att pressa direkt... men skönt var det med en blandning, ibland sol och ibland skugga! Så ja, det blev en bra balkongdag :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. God lördagsmorgon tjejen, läget idag?
    Hoppas att du får en bra dag med minimal smärta och trötthet, helst ingen.
    Hi, Hu, Ho, Ht, YES!
    Största kramen!

    SvaraRadera
  5. sååå söt!! älskar dina söta bebis/barn-bilder... och alla andra fina bilder oxå såklart. Hur är dagen i stockholm idag?? varmt? Här är det varm o gott. ska bli roligt att ses snart igen, ett dopp i vättern då kanske? ;-) Kraaam

    SvaraRadera
  6. Isa: Jodå, det var en bra dag i lördags, tack tack!
    Kram!

    Lina: Haha, ja de är söta de små liven :) Det har varit riktigt bra väder dessa dagar, mycket balkonghäng! Jaaaa, jag längtar efter Vätternbad!! Kram!

    SvaraRadera