torsdag 16 juni 2011

Bråka inte med mig, jag bråkar bara tillbaka!

I dag kan jag mest bara meddela att jag varit på lite bråkigt humör. I dag har jag bråkat tillbaka, mot sjukdomen och cellgifterna. Det är faktiskt de som börjar, alltid. Och mot dessa motståndare kan man inte vända andra kinden till, för de bara tar och tar och ger de någon gång något tillbaka är det bara dåliga saker, som smärta. Och de tar ifrån mig mina krafter och nattens sömn. I natt låg jag klarvaken, trots sömntablett, och somnade först halv sju i morse - vad pigg man är då när man ska äta frukost typ två timmar senare... Klart man blir arg. Klart man bestämmer sig för att bråka lite, att sjukdomen och cellgifterna inte ska få ta allt roligt ifrån en.

Så i dag har jag struntat fullständigt i att jag inte ska sitta ute och sola. Fram med bikinin bara! Om det verkar helt ologiskt att bråka med en sjukdom på det här sättet är det förstås det, det fattar jag med - för är det dåligt att sola är det förmodligen dåligt för mig och inte för sjukdomen eller cellgifterna. Men det kändes liksom bättre att få tjura tillbaka lite på ett något barnsligt sätt. Sola fast man inte bör göra det, göra något man gillar för att inte sjukdomen och cellgifterna ska ta allt normalt (krafter, sömn, vara ute i solen...) ifrån en. Ibland måste man sätta ner foten, även mot en sjukdom. Att den inte bryr sig det minsta spelar ingen roll, man måste bara markera mot den: jag orkar ingenting, är toktrött och har ont och allt är ditt fel - men du ska inte hindra mig från att njuta av sol och värme, lite kul ska jag minsann ha! Tycker du något annat kan du hålla käften. Så det då.

Alltså har jag solat i dag. Och det var det det.

Bäst just nu: Solskyddsfaktor 20. Bra när man vill bråka. Samt annars också, man ska vara rädd om sig ute i solen...

11 kommentarer:

  1. Jaa, låt inte sjukdomen ta över helt. Alldeles rätt Sola och njuta lite. Så nu är du väl trött och kan sova inatt. Det bestämmer vi:)

    Sov så gott och imorgon är en annan dag.
    Skriver inte piggelinkram för det gör dej uppenbarligen pigg. Har aldrig menat på det sättet:) Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Emma! Idag när jag var ute och gick med Tilde i vagnen så var det ett flygplan som flög förbi solen så det blev en sekunds skugga. Du vet, så som det gör hemma hos dig hela tiden! :-) Men iaf idag så gjode det så när jag promenerade i vasastan och då tänkte jag på dig och hur trevligt och mysigt det var när vi sågs sist hemma hos dig. Hoppas att du snart känner dig stark igen och kommer tillbaka till Stockholm så jag kan bjuda tillbaka och vi kan sitta och mysprata igen. Stor kram!! Malin

    SvaraRadera
  3. Ylva: Nej det får den inte göra, någon måtta får det vara! Ja nu borde jag kunna sova hela natten, jag håller tummarna för det i alla fall...
    Haha, nej jag har aldrig tagit det så, men monstren kanske har gjort det?! I så fall har de förhoppningsvis kommit på andra tankar nu!
    Kram!

    Malin: Åh, ja det var så himla mysigt! Jag hoppas också att jag är tillbaka snart, vore jätteroligt att ses igen :) Stor kram tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Wohoo heja Em! :)

    SvaraRadera
  5. God fredagsmorgon Emma, vill bara önska dig en bra dag.
    Bråka på bara, go on tjejen!
    Kramar!!!!!

    SvaraRadera
  6. Hej Bråkstake!

    Vad bra att Du sätter ner foten!
    Man måste göra det ibland - rätt eller fel, det ser man sedan.

    Önskar Dig och De Dina en härlig helg tillsammans!

    Fortsätt och säg till de onda fulingarna i Din kropp, att:"Nu räcker det"!

    En God Kväll, med en ännu Godare Natt följt av en God Frukost!!
    Det är något att sikta på!

    MAXI-kramar till Dig, från oss i Vittsjö.
    Ulla & Stig

    SvaraRadera
  7. Linda: Tack, heja dig också :)

    Isa: Haha, ja ibland måste man nog det :)
    Kram!

    Ulla & Stig: Helt klart, man kan inte stillatigande låta saker vara hur som helst!
    Det ska jag göra, så de lär sig någon gång...
    Tack och kram!

    SvaraRadera
  8. Hej igen! Hur går bråket? Slutsegern lär bli din i alla fall. Så tror vi alla. Jag sitter och sneglar ut på vädret. Regnet hänger i luften, som man säger. Ska hämta ett litet bord jag fått, med det ser inte ut att vara något möbelflyttarväder direkt. Får väl vara inne och stryka, alternativt läsa eller virka små rutor till en filt. Det senare är ett gensvar på Dagens sommarupprop om att sticka mössor (med mera) till Kongos barn. Har gjort några mössor och gör nu alltså en liten filt av mormorsrutor. Kul så det förslår och ett bra sätt att använda små garnrester. Oj, vad mycket det blev om mig nu - men hoppas att det händer något trevligt hos dig också. Kram!

    SvaraRadera
  9. Lise-Lotte Lindgren18 juni 2011 kl. 11:56

    Man måste vara lite trotsig ibland! ;-D
    Lise-Lotte

    SvaraRadera
  10. Monica: Ja du, bråket böljar fram och tillbaka tror jag! Det blir skönt när det är över... Nej regn är sannerligen ingen höjdare när man ska göra saker! Hoppas du lyckades hämta bordet utan att bli blöt! Det var ett fint upprop, mössor och filtar låter som bra grejer, det kommer barnen gilla :) Det gör det sannerligen, ska berätta om det senare...! Kram!

    Lise-Lotte: Helt sant, det blir så tråkigt annars!

    SvaraRadera
  11. Du är tuff och har attityd och verkar vara en helskön tjej. Jag skummar igenom din blogg nu och bekantar mig med dig.

    Kram

    /Åsa

    SvaraRadera