fredag 24 juni 2011

Glad midsommar!

Lite sång och lite dans kring midsommarstången kanske? Några "Små grodorna" eller något i den stilen? Kom igen nu då, det är midsommarafton!


Midsommarafton, dra på trissor och håll i blomsterkransen! Jag tycker egentligen inte det var längesedan det var typ påsk, men tiden går tydligen. Och till natten ska man lägga blommor under kudden och drömma om den man ska gifta sig med. Jag gjorde det några gånger när jag var yngre men om jag verkligen trodde på det vågar jag inte svara på nu i efterhand, fast jag har svårt att tro det. Och efter att en natt, när jag gick i mellanstadiet, ha drömt om hela min skolklass kändes de där blommorna som en ganska dålig idé - jobbigt att gifta sig med typ 25 personer liksom. Efter denna dröm la jag nog ner det där med blommor under kudden - och nej, jag tänker inte plocka några i år heller. Drömprinsen dyker väl förhoppningsvis upp vid tillfälle ändå. Kanske.

Mer än så har jag nog inte att tillägga just nu. Vill bara önska er en härlig midsommarafton med allt vad det innebär och/eller allt man vill ha, som sill och färskpotatis, jordgubbar, solsken, en liten svängom runt en midsommarstång - och kanske en och annan blomma under huvudkudden, om ni känner behov av det. Ha det bra i vilket fall som helst, hur ni än firar eller inte firar :)

Lite blomsterprakt hör väl ändå midsommaren till, även om de inte sitter i en krans på huvudet?! En vas funkar precis lika bra. 

I hallen står Sally som ofta får ta hand om familjens solglasögon. Hon har förvisso ingen blomsterkrans dagen till ära, men lite midsommarfeeling har det ändå blivit med blågula band i håret!

Man kan fira midsommar på sjön också minsann!

Vi har inga jordgubbar än (men var lugna där ute, pappa är i skrivande stund och handlar), så man tager vad man haver och då tager man hallon. Bär som bär.

Häromdagen fick vi denna fina flaska rabarbersaft, hur trevligt som helst att dricka denna sommarkänsla en sådan här dag!  

Jag är inte den största sillälskaren på planeten men sill (i dill) hör ändå till denna dag. Den här sillen gör sällskap med ett gäng andra lika snygga firrar på en duk i köket. 


Bäst just nu: Inget regn än så länge. I dag blir det sommarklänning, är det midsommarafton så är det! 

5 kommentarer:

  1. Glad midsommar på er!!! Så ses vi imorgon!
    /Bror!

    SvaraRadera
  2. GLAD MIDSOMMAR på dig själv EMMA!!
    Härlig sommarfeeling på dina bilder. Hoppas att du kan vara ute på lite småtrippar även om denna midsommar inte är som vanligt.
    Ska du dansa runt dendär lilla midsommarstången??... ja varför inte förresten.. hihi. Det andas harmoni runt dig och dina pics.
    Glöm blommorna under kudden, han hittar vägen ändå, tjofadderittan!
    Ha det hur bra som helst och största midsommarkramen till EMMA!!

    SvaraRadera
  3. Oscar: Detsamma till er! Det gör vi, blir mycket trevligt :)
    Kram!

    Isa: Tack!
    Jodå, lite ska jag minsann vara ute, även om det inte blir någon dans kring en stor midsommarstång - men det skulle det å andra sidan inte bli även om jag var frisk, det är inte riktigt min grej. Möjligtvis tar jag en svängom runt den lilla, den är lagom :D
    Haha, det låter bra, då litar jag på det!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Önskar er uppe på "Paradiset" en härlig midsommarhelg. Med färsk potatis, sill i dill, jordgubbar o grädde och kanske lite dans kring stången m.m.m.m.m.m.m
    Hör av mig på söndag. Tänker på bullarna.
    Kram till er!

    SvaraRadera
  5. Ylva: Tack detsamma säger vi! Du är välkommen att höra av dig :)
    Kram tillbaka till er!

    SvaraRadera