fredag 24 juni 2011

Blommor i håret och kanske en magisk natt

Hej igen! Ytterligare en liten midsommaraftonshälsning med en pytteliten sammanfattning i bilder!

Man behöver faktiskt inte ha en hel blomsterrabatt i form av en krans på huvudet, att sticka lite prästkragar i flätan blir alldeles kolossalt festligt, midsommarkänslorna bara tokexploderar! Nästan så man kan bli sin egen midsommarstång av bara farten och dansa kring sig själv :)  

Nu ger vi oss ut i solen och midsommarnaturen, mamma, pappa och jag...

... och nu har vi kommit hem igen, flera timmar senare. Vid det här tillfället, i kväll, övergav vi idén att återupprepa lunchens sill och färskpotatis och åt goda hamburgare i stället.


Rakt igenom en väldigt bra midsommarafton, inget regn och inte så mycket smärta. Börjar dock verkligen längta efter riktig sommarvärme, är det inte dags för det snart?! Nåväl, det kommer. Trevlig kväll på er där ute!

Bäst just nu: Förr trodde folk att midsommaraftonens natt var magisk på alla möjliga sätt och vis - det var säkert därför de la blommor under huvudkudden och allt annat tokigt. Natten får gärna vara magisk för min del och ge mig en magiskt god sömn med magiskt bra krafter och magiskt lite ont som resultat av den magiska sömnen. I så fall kan morgondagen bli hur bra som helst! Ja det vore en magisk natt för mig det, och när jag nu delat med mig av det undrar jag förstås hur er magiska natt ser ut, om ni får bestämma? :)

4 kommentarer:

  1. Hej du, snygg frilla, riktigt snygg för den delen!
    Ha en bra midsommardag med massor av soooolsken, or not...
    Sommarkramen tjejen!

    SvaraRadera
  2. Isa: Tack, ja den kändes fin och härligt somrig :)
    Detsamma - lite sol har det faktiskt blivit här i alla fall, sååå skönt!
    Kram tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Hamburgare och blommor i håret....

    Kanonmat, det där med Hamburgare, tycker jag.
    TACK för tipset med prästkragar i håret. Man kanske skulle pröva det någon gång...

    Men bäst av allt - den positiva tonen från Dig. Fortsätt med bra dagar. Och kommer det andra fulingar, så .... - iväg med dom!

    Ha en fortsatt go´ Midsommar tillsammans!
    MAXI-Kramar
    Ulla & Stig
    i Vittsjö

    SvaraRadera
  4. Ulla & Stig: Ja visst är det, det är rackans gott alltså!
    Så lite så, det borde ni satsa på båda två, kommer bli väldigt tjusigt :D
    Ja då ska jag försöka mota bort dem! Har haft flera bra dagar nu, tänker försöka fortsätta med det vinnande konceptet :)
    Kram!

    SvaraRadera