lördag 24 september 2011

Släktmys i solen

Jag skriver inte så mycket i dag. Jag låter bilderna tala för sig själva istället. I dag har jag varit hemma hos min kusin Malin och hennes blivande make (som inte var hemma men han bor ju där i normala fall) och deras två döttrar Tyra, 2,5 år och Tilde, drygt 1 år (den sistnämnda har ni sett förut i denna blogg, nämligen här:
http://inblickemma.blogspot.com/2011/04/energi-fran-solen-och-ett-kusinbarn.html). På köpet blev det än mer släktträff eftersom Malins mamma Britta var där också. Tjejdag och tjejkväll, hur mysigt som helst! Ni vet ju att jag gillar att umgås med härliga människor och små barn, och med tanke på det förstår ni att jag har haft en bra dag!

Det här är Tyra! Hon gillar bland annat att leka...

... och mellan varven slänga ett (nära) öga på tv:n.

Att gå omkring i skogen är inte heller så dumt...

... för att inte tala om hur trevligt det är i lekstugan! Här gör Tyra saft (eller jord i en liten burk som en vuxen med tråkig fantasi skulle säga) på verandan.

"Vadå, vill ni komma in?"

"Hmm, okej, jag öppnar väl dörren då..."

"... och bjuder in mamma Malin och lillasyster Tilde!"

Tilde med sin söta lilla tofs på huvudet!

Det är inte helt fel att vila sig lite i ett rosa prinsesstält!

"Kolla in min schysta cykel som jag ska ta mig upp på nu!"

"Jag har snart satt mig, vänta lite. Det är inte så lätt som det ser ut faktiskt..."

"Så där ja! Vadå, kan man inte cykla om man sitter här bak?!"

"Nähä, men om jag står på flaket och svänger lite mer styret då?!"

"Nej men hörrni, nu vill jag inte cykla mer, nu tycker jag vi fikar! Får det lov att vara en skorpa?" Tilde delar gärna med sig!

Fika ute på altanen i den varma solen - inte helt fel så här i slutet av september!

Två glada (och galna) mammor - mamma Britta och mamma Malin...

... två glada kusiner - Emma och Malin...

... och två glada (eh, va?) skor!


Ja om ni inte har förstått det redan så har jag haft det väldigt bra med god mat och gott fika, sol och utomhusliv, släktingar och mysiga småtjejer! Ibland är livet väldigt väldigt bra :)

Bäst just nu: Allt jag orkat göra denna vecka. Det har varit fullt upp nästan varenda dag men orken har ändå funnits hela tiden. Nu är jag lite trött, det ska erkännas, men det kan ju vara okej. För exakt en månad sedan hade jag blivit totalt slut av att bara tänka på alla de saker jag gjort de senaste dagarna - det är skönt att ha lämnat det tråkiga stadiet.

6 kommentarer:

  1. Heja Emma, heja orken! Så härligt att du nu kan hänga i och göra en massa saker. Jippi!
    Sov gott och kram!

    SvaraRadera
  2. Wow, känner sådan glädje när jag läser detta. Du är sååååå värd allt det du orkar göra/uppleva nu. Och släkt och vänner är ju inte så tokigt att
    ha:-)
    Så härligt. Tjoho!!
    Ha en bra dag och kram.

    SvaraRadera
  3. Isa: Jag håller med, det är härligt :)
    Kram!

    Ylva: Tack :) Ja efter så många månader av total orkeslöshet är det väldigt trevligt att orka göra saker igen! Nej det kan nästan inte bli bättre än så :)
    Detsamma och kram!

    SvaraRadera
  4. Hej! Härlig dag! Och så underbart att du orkar mer och mer. Ta det lugnt bara. Sitter här och ska försöka köpa flygbiljett till Tyskland. Men får felmedddelande. Förstår inte vad som är siffror i "Spånga". Ja, ja, men vi ses i morgon. Kram och sov gott /Birgitta

    SvaraRadera
  5. Hej! Åh vad kul det var att träffa dig. Hoppas att du inte tog ut dig allt för mycket, det är ju full fart med små barn!
    Vilka härliga bilder du tog, du är ju så fantastisk att fånga ögonblick.
    Ni har jag precis kommit hem till Varberg och ska krypa upp i soffan och mysa lite.
    Många kramar till dig bästa Emma.

    SvaraRadera
  6. Birgitta: Verkligen, på båda sakerna! Det var tur att det där löste sig - även om jag håller med om att Spånga saknar siffror... :)
    Kram!

    Britta: Det var det sannerligen!! Nej då, det var ingen som helst fara :)
    Haha, ja en del bilder blev bra, men som du vet hade jag ju kameran framme mest hela tiden och med tanke på det blev det många foton som inte var bra också...
    Det gjorde du rätt i!
    Kram!

    SvaraRadera