fredag 23 september 2011

Härligt sällskap

I dag har jag haft härligt besök. Det har med andra ord varit en mycket bra dag, solen har dessutom varit på sitt bästa humör och kroppen mår också ganska bra. I dag fick jag lunch- och fikasällskap av Karin och Edvin, och ni som läser den här bloggen vet ju att jag gillar att umgås med mina vänner och deras små barn :)

Nästan exakt på dagen sex månader: Charmige Edvin, mina damer och herrar! Och lekfulle, här nedan är det "titt ut!" som gäller:

Så här glad blir man då!
 
Jag fick ett jättefint halsband av Karin och Edvin (okej, det kanske mest var från Karin, jag tror hon valde mer än vad Edvin gjorde...). Jag vet, halsband ska hänga runt halsen och inte på en kudde, men det var liksom lite lättare att förmedla den fina svalan på det här sättet, än att ta på sig halsbandet och fota så! Annars har jag det förstås runt halsen, där det ska vara.


Kvällen i övrigt är lugn, i morgon ska jag träffa fler barn - bra helg det här! Hörs, ha en bra kväll!

Bäst just nu: Utöver det där med att umgås med härliga människor, vuxna och barn, så är det klackarna i taket över HV71:s första vinst i elitserien i går, Smålands stolthet visade var skåpet skulle stå och slog Färjestad med hela 6-2. Det tackar vi för och hoppas på liknande utgång i morgon när det är dags för ny hemmamatch, denna gång mot Luleå!

7 kommentarer:

  1. Nice Emma, söt liten kille och fint halsband. Vänner är bra!!! Ha en skön kväll därhemma och en bra dag i morgon med nya trevligheter.
    Stora kramen tjejen!

    SvaraRadera
  2. Hej Emma!! Åh, det är så himla härligt och skönt att få droppa in här ibland och läsa om att du mår så bra!! Du kan göra mer och mer saker som är "normalt" och det måste kännas underbart! Du ser också strålande ut! Citat från Fredrik: Oj, vad snygg hon är! Hihi....
    Så Emma, vi glädjs så med dig och dina kära att det här nu verkar gå åt rätt håll!! Jag visste det!! Du är såå otroligt stark! Och snygg också;o) Önksar dig en skön och bra helg! Kraam på dig!

    SvaraRadera
  3. ÅH, hur kul som helst att läsa om dina planer. Barn och vänner är så härligt!!! Hoppas kroppen sköter sig i natt så att fu får sova de timmar du behöver. Hoppas du får en helg full med kraft utan smärta och mycket mys.

    SvaraRadera
  4. Isa: Det är de verkligen, livet blir mycket trevligare med vänner omkring sig :)
    Detsamma och kram!

    Karin: Kul att du droppar in :) Det gör det helt klart, varenda sak som känns normal känns som en seger! Haha, vad söta ni är :)
    Tack för stödet, du är så bra fina kusinen!!
    Kram på er!

    Anonym: Helt sant, mer sådant! Det hoppas jag med, det känns som att jag kommer somna rätt snabbt eftersom jag är rätt trött nu, så det ska nog gå vägen.
    Tack!

    SvaraRadera
  5. En av fördelarna med att läsa din blogg är att jag blir uppdaterad om hockeyn (i alla fall ur HV:s perspektiv). Det är en gratiskunskap jag tackar för. :)

    SvaraRadera
  6. Ja, vad vore livet utan vänner. Som Bill G. sjunger. "I´m a rich millionaire in good friends". Och vänner har du många, goa små juveler också:-)
    Tack för att du håller ordning på HV åt mig. Brukar vakna när det börjar närma sig slutspel.
    Idag hedras Dag Hammarskjölds minne med konsert i Jkpg konserthus dit vi har biljetter. Ser fram emot det. Ha en fortsatt god helg.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Monica: Hahaha, jag förstår att du har stor nytta av denna kunskap! Jag kan meddela att de även vann eftermiddagens match :)

    Ylva: Eller hur, det vore ju ett bedrövligt liv! Klokt sagt av Bill.
    Haha, ja men det är ju bra att jag håller dig lite vaken fram till slutspelet då :D
    Det lär nog ha varit fint, du får berätta hur konserten var!
    Detsamma och kram!

    SvaraRadera