söndag 7 augusti 2011

Regnig verklighet

I dag började jag tända lampor redan vid halv tolvtiden, det har varit en väldigt grå och regnig dag, stundtals även med lite åska. Inget häng på balkongen alltså.

Regnblöt solstol. Går inte att sitta på en dag som denna. Eller är i alla fall inte så lämplig att sitta på en dag som denna.


Har i några dagar försökt dra ner på antalet värktabletter men det går inget vidare. I går hämtade jag ut en ny omgång med 200 alvedon, för typ miljonte gången kändes det som. Hur är det möjligt att smärtan aldrig försvinner? Jag försökte någon gång, för ungefär en månad sedan, räkna ut hur många smärtstillande piller jag stoppat i mig detta år. Det är förstås snudd på omöjligt att veta antalet men jag gjorde en ungefärlig uppskattning över dessa månader och när jag insåg att det var ett par tusen slutade jag tänka på det, det kändes liksom så galet! Jag behöver något annat att tänka på tror jag.

Stått en del i köket i dag, i morgon kommer min gamla barndomsvän Sofia och hälsar på. I kväll är det en något sorglig kväll då jag ska avsluta sista skivan med Lost, bonusmaterial denna gång, sedan väntar jag bara otåligt på att lillebror köper de två sista säsongerna som återstår. Är alldeles fast i denna värld, drömmer Lost-drömmar på nätterna och jag lever nog knappt i verkligheten ens dagtid! Ibland är det bara så skönt att fly verkligheten - den regniga, tablettknaprande verkligheten.

Bäst just nu: Regndagar är inte bara stå i köketdagar utan även bokdagar. Sitta i soffan och lyssna på musik och läsa bok-dagar. Fantastiskt.

5 kommentarer:

  1. Ja oj vad det har regnat. Din stol ser lite ledsen och ensam ut, men snart sitter du där igen, serru. Idag har det varit bokläsning för hela slanten, en riktigt tegelsten. Hade inte läst så mycket om det inte varit en regndag, får se det positivt.
    Så hoppas jag att du snart kan dra ner lite på alla värktabletter, snart så...
    Söndagskvällskramar!

    SvaraRadera
  2. Usch då regn i Stockholm och regn i Jönköping. Så kan det vara, regnet behövs ju det med. Men lite skönt är det ju att med gott samvete sitta INNE med en mysig film eller bok och bara njuta. Idag efter jobbet har jag och Oscar varit hos Birgit, vi har läst din blogg och fikat gott. Hoppas du får en dunder mysig kväll! Like u!! Kram

    ps. Det är nog mig du får flörta med eftersom det hittils varit jag som ansvarat för inköp av LOST-boxarna Denna tradition kan ju i och för sig förändras om du och Oscar tröttnar på att vänta på mina inköp av LOST-boxar (som jag för övrigt inte sett ett enda avsnitt av, men är glad att ni blir underhållna av!).

    SvaraRadera
  3. Isa: Visst gör den, den vill ha sällskap! Ja jag hoppas det, det ser ut som att det blir bättre väder redan i morgon :) Precis, det är bra att läsa och det är bra att passa på när det regnar!
    Det vore ju väldigt skönt...
    Kram!

    Lina: Ja det är ju så, och precis som du skriver - man kan sitta inne med mycket gott samvete! Låter som en bra dag :)
    Haha, okej, då ska jag flörta massor med dig :D
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jaaa, denna dagen har varit väldigt blöt men kvällen här nere blev underbart fin. Någon balkong/altan har inte varit att tänka på idag. Det är tur att det finns böcker att ta till sådana här dagar.

    Önskar dig en riktigt skön natt och en god morgondag. Kanske, kanske den funkar med ngn tablett mindre. Annars är det trots allt gott att de finns:-)
    Godnattkramar till dej.

    SvaraRadera
  5. Ylva: Härligt att det blev fint också :) Ja det är väldigt bra, det är mysigt att sitta inne också faktiskt.
    Det har varit en bra dag :) Ja jag gillar mina tabletter - även om jag vill bli av med dem också... men en dag så!
    Kram!

    SvaraRadera