tisdag 2 augusti 2011

Det vore kanske bättre om man hade päls...

Jag fortsätter på ungefär samma nivå som i går. Det är på kvällarna smärtan kommer, men dagarna är ganska okej. Det största problemet dagtid är mitt blodsocker, jag ligger ofta lågt och måste panikäta. Sänker insulindosen flera gånger per dag men det hjälper liksom inte. I morgon ska jag till min diabetessjuksköterska och försöka få ordning på den här biten av mitt liv.

I övrigt tycker jag alltså att jag fungerar hyfsat bra. I dag har mamma och jag gått på stan - igen, tredje gången på fyra dagar. Man skulle nästan kunna tro att vi gillar att trängas med folk bland all rea va?! Jag har lite klädproblem nu för tiden faktiskt. När man får cellgifter är det vanligt att man går ner i vikt och i det fallet är jag väldigt vanlig. Jag märker det framför allt på byxor och kjolar, det mesta i min garderob är minst ett eller två nummer för stort. Det här skulle kunna vara ett ganska angenämt problem om det inte vore för att det är ungefär lika vanligt att gå upp de tappade kilona igen. Det är alltså inte bara att rensa ut det gamla i garderoben och köpa nytt, eftersom det nya snart kan vara för litet och man måste ta tillbaka det som nu är för stort... Det vore enklare om man var ett djur och hade päls, då skulle storleksproblem inte existera! Skulle exempelvis ett lejon behöva ett skärp för att hålla kvar sina "kläder"? Nej då. Det där med päls verkar bra, men eftersom jag inte har det blev det ett par nya jeans i dag. Vi får väl se hur länge jag kan ha dem...

Tappade kilo och/eller kilon som kommer tillbaka - jag har också köpt något som inte har det minsta med vikt att göra - så länge man inte plötsligt börjar väga väldigt mycket och tar sönder det nyinköpta, men det har jag inga planer på. Var på R.O.O.M., som i vanliga fall är en lite för dyr inredningsbutik, men i reatider kan man fynda! Det blev en fin, färgglad pall, till balkongen när det är fler än bara jag på den (fler än två får inte plats på den lilla uteplatsen, men två kan man vara med lite god vilja!). Resten av året kommer den lysa upp inomhus.

Extraplats om någon vill sitta med mig på balkongen :)


Nej, nu ska jag sluta innan det här blir en sådan där blogg där man berättar om sina shoppingvanor, det känns inte så intressant... Ha en bra kväll där ute!

Bäst just nu: Jag är klänningsfantast och de flesta klänningar i garderoben verkar passa fortfarande. Med andra ord kanske det inte gör så mycket att jag inte har päls...

7 kommentarer:

  1. Så gulligt det blev med den färgglada pallen. En gullig liten oas du har. Här nere vid våran oas har vi en vacker solnedgång efter en helt fantastisk dag. Det har ju också ni haft - genom stadsvandring och inköp. Önskar er fortsatt trevliga dagar och som alltid min önskan för dig -mindre värk, mera krafter.
    Önskar en riktigt god natt till er och kram.

    SvaraRadera
  2. Ylva: Ja det blev en riktig sommarkick med de där glada färgerna! Det låter bra att ni också har haft en härlig dag där nere! Tack :)
    Detsamma till er, kram!

    SvaraRadera
  3. Morning, läckra färger på pallen.
    En riktigt bra Emma dag önskar jag dig!!!
    Kramen!

    SvaraRadera
  4. Isa: Ja visst är de fina, man blir ju glad av att bara titta på det där tyget :)
    Tack och kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Emma! Skönt att vara hemma i lägenheten förstår jag. Jag var också på stan idag, nu kan man verkligen fynda. Det är ju halva reapriset (om inte ännu billigare) så med lite tålamod och öga för vad man faktiskt behöver så går det ju att fynda ordentligt. Hoppas att du slipper smärtan och att det blir fler dagar på stan med fint väder (och kanske fler fynd?). Tycker om dig! En småländsk kram

    SvaraRadera
  6. Jättefin pall, och du klänning är nog bättre än päls trots allt va?

    SvaraRadera
  7. Lina: Det gör det verkligen, för det mesta har jag inte tålamod nog för reor men ibland lyckas jag - för det är ju roligt att handla billigt :) Tycker om dig med!
    En Stockholmskram tillbaka!

    Jenny: Ja jag gillar den mer och mer för varje dag! Haha, jo faktiskt, det går ju att variera klänningar mer. Päls går väl inte att få i så värst många varianter... :)

    SvaraRadera