söndag 4 mars 2012

Göra nytta här och där

Sista lediga kvällen på ett par dagar. Eftersom jag var sjuk under första delen av den vecka som snart är slut har jag inte jobbat på väldigt länge känns det som och det kommer förmodligen bli väldigt svårt att gå upp tidigt i morgon. I övrigt ska det bli trevligt att jobba igen, träffa kollegerna och göra lite nytta. Jag har förvisso gjort nytta även i mitt lediga tillstånd, som i går när jag ju städade och rensade i bokhyllan, och som i dag när jag har tagit tag i resten av hemmet. Det är lite märkligt att det behövdes exakt samma antal timmar att bli klar med bokhyllan som det krävdes för att bli klar med allt annat. En bokhylla, som inte utgör så värst många kvadratmeter av bostaden, tar alltså lika lång tid som en lite ordentlig städning. Jag vet inte hur det där gick till? Nu är jag i alla fall klar, det är rent överallt och var sak ligger på sin plats. När det nu är ordning i hemmet verkar det ju väldigt lämpligt att ta tag i jobblivet från och med i morgon!

Tja, det var bara det jag ville säga. Det blev ett innehållsrikt blogginlägg det här! Bättre lycka nästa gång...

4 kommentarer:

  1. Önskar dig en bra arbetsvecka. Själv ligger jag i sjuksängen. Förmodligen barnbarnens baskelusker. De är så giftiga.
    Städa bokhyllor behövs här också + mycket annat. Solen är ju så härlig men ack så avslöjande.
    Allt gott till dej:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Usch då, det låter inte roligt :( Hoppas du kryar på dig snabbt.
      Haha, ja den är inte alltid så snäll som man tycker först... :)
      Detsamma!

      Radera
  2. Morning Emma, tittar bara in för att önska dig en bra arbetsvecka med mycket ork och trevligheter.
    Kram tjejen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, den ska nog kunna innehålla både det ena och det andra :)
      Kram!

      Radera