fredag 20 januari 2012

Ett paket som andas vår

Då befinner jag mig på småländsk mark igen. Är hemma hos mamma och pappa i helgen för att fira svägerskan som i dag tar sin sjuksköterskeexamen, här är det som synes vårfräsch paketinslagning i snygga kombon vitt, rosa och orange som gäller, inför kvällens firande. Jag har alldeles för få kalas i mitt liv så det blir trevligt med lite festligheter om några timmar! Varför ställer vi inte till med mer kalas egentligen? Alla gillar ju att gå bort - få klä sig lite fint, äta gott och umgås! Ropen skalla, mer party åt alla!
Och på tal om just festligheter kan jag nu behöva lite hjälp utifrån av er kära bloggläsare: Nästa vecka är det exakt ett år sedan jag fick mina första cellgifter. Ni vet ju att jag är en vän av att fira alla möjliga och omöjliga saker, och kan man tänka sig en bättre anledning att fira än just detta?! Så hur firar man på bästa sätt att ett helt år har gått sedan dess, att jag lyckades ta mig igenom alla tjuriga dagar, veckor, månader? Visst är det värt att göra lite extra en sådan dag? Tips tack!

8 kommentarer:

  1. Det tål verkligen att tänkas på...hur du ska fira alltså...hmmm.
    Hoppas att de som är i din omedelbara närhet antar utmaningen. Det är ju verkligen något STORT som du har lyckats traskat igenom. HURRA för dig!!
    Ha de bra på festligheterna i kväll.
    Tjohej och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, det bör ju vara på ett storstilat sätt! Det känns ju skönt att det gått ett helt år sedan allt drog igång, att man nu har lämnat det bakom sig liksom.
      Tack, det blev bra :)
      Kram!

      Radera
  2. Hej! Ett år av lidande,och att det nu år över, det är klart du ska fira det riktigt rejält. Men hur, ja det kan ju firas på många sätt, hur skulle just du vilja ha det? Vi alla som följt dig är ju tyvär inte geografiskt nära dig men fantisera lite, vi står alla runt dig och höjer våra glas och hurra och ger dig en bamsekram, det kanske vore något.
    Hälsa Lina o Gratta till examen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag menar det!! Jag vet inte riktigt, jag har ingen bra idé än, så jag tänkte att någon bloggläsare skulle komma med något briljant :) Det löser sig nog, det är några dagar kvar. Och höjda glas och en bamsekram är ett mycket bra sätt att fira på :)
      Kram!

      Radera
  3. Jag skulle gärna bjuda dig på restaurang och du skulle få peka och välja precis allt du vill ha.
    Det är du så värd efter allt du gått igenom. Som någon skrev här tidigare så är vi många som vill finnas omkring dig, om så bara med goda tankar:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad trevligt det låter! Man kommer väldigt långt med goda tankar - jag känner smaken av mumsig mat nu till exempel :)

      Radera
  4. Emma, fira skall du absolut. Du är värd hur mycket som helst. Men tips, jaaa kanske mor och far, bror och svägerska också skall vara med. De som "burit" dig på ett alldeles särskilt sätt. Gå ut och ät ngt riktigt gott och gå sedan och roa er. Galenskaparna är väl i Sthlm nu. Vi var igårkväll på Spira och såg dem. Höll på att skratta ihjäl oss. För ett gott skratt förlänger livet heter det ju. Och skratta får ni garanterat mer än en gång. Lycka till med firandet. Känner sådan glädje över att du kommit så här långt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Det borde vi gjort, fast av flera anledningar kunde vi inte få in något sådant denna helg - men vi kan ju göra det framöver! Man ska skratta mycket, det är helt min melodi! Om det inte går någon rolig show man kan få biljetter till kan man ju alltid se en rolig film som man mår bra av :)
      Tack och kram!

      Radera